3046
Sök

roligare motorljud?

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 mars 2006
Trådstartare
Hej.

Om jag ska få lite roligare ljud i bilen, är det enda sättet att byta hela avgassystemet då eller hur får man lite racingljud ?

Vill inte ha något extremt och ska inte pysa och fräs med dump tongue men lite mer "muller" så man får bort "gubbljudet"

Vad gäller och finns det någon som kan rekomendera något?

/Martin

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

12 086 Inlägg
1 mars 2006
Du kan ju byta slutburken mot någon fränare variant. Låter oftast coolare på tomgång o låga varv. Tyvärr brukar de visa sitt rätta jag när man brassar på då de bara skriker o bräker ist för de där goa mullrandet man ville ha! tongue

Desto mer du byter ut desto mer "äkta" låter ljudet. Så uppfattar jag det iaf. smile

517 Inlägg
1 mars 2006
Byta till fullflödes sportcatalysator borde få upp det mysiga ljudet utan att börja bröla som någon epa-traktor.
Annars kan man ju ta bort den helt men det är ju inget jag skulle rekomendera.

176 Inlägg
2 mars 2006
ja har 3" efter kissen å en japs dämpare, å sportfilter. ger ett fint ljud på båda låga som höga varv hehe. men du ville inte byta ut allt hehe

/Mavric\ :)

Type R
368 Inlägg
2 mars 2006
billigaste måste ju vara att borra några hål här o där på ljuddämparna tongue

Honda is the shit!

Mr,
219 Inlägg
2 mars 2006
Jag plockade bort främre dämparen på min (9000) och det blev ett dovt ljud på både höga och låga varv. Turbon i sig e ju som en ljuddämpare med så väldigt mycket bör den inte låta.

Tar du bort bakre kan du få ett ganska konstigt smattrande ljud som e mest irriterande.

Lycka till...

Mvh Svärd
Senast redigerat av Svärd (2 mars 2006)

Sök