2901
Sök

Missljud i högtalarna

Jojnet
17 mars 2008
Trådstartare
Har nydligen köpt ny kärra, fans endast 2 högtalare fram så fixade en hatthylla o 2 till bak. Nu till problemet, när jag spelar musik på högrevolymer så blir de missljud på basen i musiken. Låter som högtarlarna är spräckta, men det kommer endast från dem på högra sidan! Och spelar ingen roll om jag byter högtalare blir fortfaranade samma missljud.

Någon som kan ha ett förslag på fel och hur man kan åtgärda det?

Tack på förand
// Johan
Senast redigerat av Jojnet (18 mars 2008)

SaltySailor
32 Inlägg
19 mars 2008
Kolla kablaget, testa med en annan stereo. Bara att testa sig fram. Kan ju oxå vara något som ligger och skramlar i en dörr eller så, men det borde låta annorlunda.

71 Inlägg
20 mars 2008
jag hade ett likadant problem, det visade sig tillslut vara att högtalarkablarna vid dörrterminalen var skavda och kortslutade, konstigt nog hörde man de bara vid höga volymer. så testa med kolla kablarna ordentligt!

Jojnet
20 mars 2008
Trådstartare
Zerox100 skrev:
jag hade ett likadant problem, det visade sig tillslut vara att högtalarkablarna vid dörrterminalen var skavda och kortslutade, konstigt nog hörde man de bara vid höga volymer. så testa med kolla kablarna ordentligt!

Ska kolla de, för de är nämligen vid höga volymer. Fast de är hela höger sidan, både fram o bak

Sök