3178
Sök

Byta extrakorgrenrör?????!!!!!!!

28 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Tjena!

Nu är det såhär att jag har beställt hem ett extraktorgrenrör som ligger på bussgods och väntar! Ska hämta det och sen är tanken att jag själv ska montera det!

Min fråga är bara ifall det finns något jag ska tänka på när jag byter detta?

Har en VW Golf 4 2.8l V6 2001

Tack på förhand!

Fisnik Behramaj

Biiz

550 Inlägg
20 mars 2008
Byta kammar och sedasn mappa för att du ska få nytta av ditt extraktor grenrör. Även byta resten av avgaset.

28 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
The_Dude skrev:
Byta kammar och sedasn mappa för att du ska få nytta av ditt extraktor grenrör. Även byta resten av avgaset.

Hej, Tack för ditt svar!

Så du menar att ifall jag itne byter kamar har jag inget nytt av ett grenrör som kostar tusenlappar? tongue

Biiz

1 688 Inlägg
21 mars 2008
Glöm inte ny packning mellan grenröret och toppen tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

12 086 Inlägg
22 mars 2008
Klart du har nytt av det som det är.
Extaktorgrenrör är de bästa man kan byta till en sugmotor. Ett bra extraktorgrenrör kan ge bra med pulver. Nya kammar är givetvis ett steg till på stegen till mer effekt.

550 Inlägg
22 mars 2008
Biiz skrev:
The_Dude skrev:

Hej, Tack för ditt svar!

Så du menar att ifall jag itne byter kamar har jag inget nytt av ett grenrör som kostar tusenlappar? tongue

Det kommer säkert att hjälpa lite, men för att ha nytta av sin investering så bör man bättra på fyllnadsgraden.

Det är ju ett steg i rätt riktning men sluta inte där.

Sök