3177
Sök

parkeringsbroms v70

Saab/Aero
5 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Dum fråga men tips hur man spänner parkeringbromsen på v70?

55 Inlägg
24 mars 2008
Man justerar ut vid hjulen först tills de hörs att de skaver emot lite, sen så justerar man inne i bilen vid armstödet, ska finnas en liten lucka om du öppnar upp armstödet. Där ska ska de finnas en stor torx skruv som du får skruva på.

Saab/Aero
5 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Okay tack för tipset!

27 Inlägg
24 mars 2008
du ska inte justera något inne i bilen.

justera ute vid hjulen så mycket det går och då borde det inte gå att snurra alls, sen släpper man lite så det går att snurra hjulet, (ska ligga imot lite) gör detta på båda sidorna  sen kommer handbromsen automatiskt att ta bra och det blir inte för många/få knäpp i handbromsen.

Skulle man skrivit något här?

Allt i allo
358 Inlägg
24 mars 2008
Alltså, jag måste rätta er båda som har skrivit. Ni har delvis rätt båda 2. men som XIPS säger börja med att dra åt så mycket som går så att hjulet låser sig, släpp tills det går att snurra på. sen går du in och känner om handbromsen tar tillräckligt (det kommer den inte riktigt göra) då efterspänner du lite inne i bilen. då kommer det ta som ny om du har goa backar på den.

De é nice !

399 Inlägg
24 mars 2008
Ramneborg: Exakt så gjorde jag på min 850 Blev hur bra som hellst big_smile å nya backar hade ja me big_smile

VOLVO for life

Sök