12 januari 2006
Trådstartare
Tja, håller på med ett riktigt budgetbygge, fick bilen i julklapp.
Grejjen är att det jag ska göra helst ska kosta nästan ingenting men den har heller inte så höga krav... den behöver inte vara godkänd på något sätt, förutom av mig. :D
Tänker börja med att göra den så lätt som möjligt, har slitit ut baksätet och tänker väl göra mig av med lite inredning och ac m.m. , finns det något man kan glömma att ta ut eller som man sparar mycket vikt på?
Hur mycket tror ni jag tjänar i vikt på att göra nya "plåtar" av glasfiber? och hur mycket styrka förlorar jag?
Kan man skära i golvet med gott samvete och ersätta med något lättare än det som sitter där?
Sen hade jag tänkt mig någon slags bur eller rullbåge, vad kan jag göra den av och hur bygger jag den lämpligast? Billigt är som sagt nyckelordet! Den måste hålla ganska bra, för jag tror risken att rulla kommer att bli ganska stor.
Fel forum men det är jobbigt med många trådar... Vad kan jag göra med motorn? Har funderat på om man kan köpa en billig turbo för typ 500kr beggat men jag tror nästan det blir både för dyrt och för komplicerat, eller finns det snik-sätt? Att köpa avgasrör på skroten borde ju inte vara så dyrt så finns det något jag kan göra med avgassystemet för att liva upp den lite? korta? dubbla?
Växellådan har inte så definierade lägen heller tycker jag, vad kan det bero på?