3412
Sök

s60 VS BMW E46

29 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
Tja nu är det dax för en ny bil och valet står mellan en s60 2,4T och en BMW E46 (cab eller coupe). Vilken av dessa bilar skulle just du välja om du nu var ute efter en bil att styla? motivera gärna varför?

Tacksam för alla råd och förslag

MVH

718 Inlägg
26 mars 2008
jag skulle ha tagit bmwn, inte lika vanlig som volvon och enligt mig blir den grymmt mycket snyggare..om man nu gör rätt villsäga.. men valet är ju upp till dig..

sen kanske det finns mer delar till volvon men det är nog inte så stort problem till någon av bilarna.
vad har du tänkt för motoralternativ i e46an förästen? motsvarande volvon lr?

2 982 Inlägg
26 mars 2008
tagit volvon, lätta att trimma, mer luggage space.

brorsan har en 320-06a (e90) och jag har jämfort den lite med min s50 2,4T..
och jag är glad att jag har s60in.. smile
instrumentpanelen med mätare är så jäkla små. ger lite gokart känsla. dessutom sitter man lågt i bmwn.. högre i s60in

huh?
10 427 Inlägg
26 mars 2008
Jag skulle ha tagit BMWn, snyggare och skönare att köra.

(Iofs bara kört S60 2,4i 02 & 330 Ci 01)
Senast redigerat av steifan (26 mars 2008)

Lastbilschaffis
811 Inlägg
26 mars 2008
men du grabben smile det räcker la att du har en tråd på denna forums del som handlar om samma fråga som den på styling delen  ;P

S60x
5 Inlägg
26 mars 2008
Lite som äpplen och päron, svårt att jämföra...

Om man tänker ekonomiskt är valet lätt. Volvo!

Om man tänker med hjärtat så är det inte lika lätt, kanske skulle välja BMWn isf.

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
26 mars 2008
Har inte kört några längre sträckor med varken bmwn eller s60in men utseendemässigt tycker jag båda ser bra ut , dock så ser bmwn bättre ut anser jag och kvalitetskänslan är nog steget bättre i bmwn också smile
Jag hade utan att tveka någon längre stund valt bmwn smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
26 mars 2008
Hade tagit BMW:n alla dagar i veckan (även fast jag är Volvofrälst!). Iaf om vi snackar 330 eller liknande, alltså med lite pulver under huven. Volvon är ju betydligt lättare och billigare att trimma, det vill du inte göra med en 320!

Tycker att E46 är bland de snyggaste bilarna som över huvud taget existerar, stora fälgar en sänkning och lite diskret styling som påminner om M3 så har du en grym bil sedan!

Sök