3435
Sök

Volvo 740 blir dränkt i soppa...

Diktator
433 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Hejsan! Min volvo 740 turbo blir dränkt i soppa.. om jag startar den och låter den gå på tomgång i typ 5 minuter så dör den och sen vägrar den starta. då måste jag ta ur stiften och rengöra dem och sen startar den på en gång.. det stinker soppa om hela bilen.. Jag har kollat alla spridare och det är ingen som hängt upp sig eller liknande.. Misstänker lambdasond eller vevaxelgivare. men kan dom förändra så pass mycket så att bilen blir så dränkt?
Mvh/ Micke

Varför köra sakta när man kan köra fort?

Långtradarchaufför
282 Inlägg
25 mars 2008
det råkar inte vara så att bränslepumpen är en aning uppskruvad för att pumpa in mer havre

BMW - Det stavas som det låter:)

Körv
3 535 Inlägg
25 mars 2008
Kollat LMM? smile

Truckdriving Man

510 Inlägg
25 mars 2008
Micke754 skrev:
Hejsan! Min volvo 740 turbo blir dränkt i soppa.. om jag startar den och låter den gå på tomgång i typ 5 minuter så dör den och sen vägrar den starta. då måste jag ta ur stiften och rengöra dem och sen startar den på en gång.. det stinker soppa om hela bilen.. Jag har kollat alla spridare och det är ingen som hängt upp sig eller liknande.. Misstänker lambdasond eller vevaxelgivare. men kan dom förändra så pass mycket så att bilen blir så dränkt?
Mvh/ Micke

Min gjorde samma sak efter att ja renoverat motorn .. du va kammen en kugg fel opch tändningen helt fel big_smile .. Kolla det, och kolla tomgångsmotorn också big_smile .. Där har du några tips .. Mvh Johan

Diktator
433 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
Har bytt tomgångsmotor, har bytt luftmasse, jag har provat att kasta om kamremmen 1 kugg åt vardera håll men gör ingen skillnad.. ska byta lambda idag och sen så småningom även vevaxelgivare om felet kvarstår efter lambda byte. Mvh/ Micke

34 Inlägg
26 mars 2008
har du några felkoder?? om motortemp givaren är kass kan du få det här fenomenet
kolla felkoder innan du byter mer smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 mars 2008
tempgivaren till sprutet? klassiskt fel:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Diktator
433 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
såg nu att skitbilen sprutar en "Dimma" med soppa ur vevhusventilationen... Dåliga/dålig kolvring?
Bilen går bättre när den är varm iaf. nu startar den och går, men den går inte bra.. och som sagt så sprutar den soppa ur vevhusventilationen..
Mvh/ Micke

34 Inlägg
26 mars 2008
inte konstigt om den fyller cylindrarna med soppa!! viss del rinner ju förbi kolvringarna och blandas med oljan!! Felkoder???

Diktator
433 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Felkoder på luftmasseätare och felkod 1-4-4 på tändningen.. Kommer inte ihåg vad den står för men det är vevaxelgivare typ.. men när jag mter upp grejerna så ger dom rätt värden.. har även provat med en annan luftmassemätare och den gick lika illa med den.. mvh

Sök