4463
Sök

bilen "klickar" när jag ska starta

127 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
hejsan. nu är det så att ja har ett problem. när bilen har stått ett tag så när ja sätter mej och ska starta den så blir det bara ett klick.. vet inte vad det kan vara. batteriet låg på 11v nu när jag va ute och detta hände.

sen sätter jag på laddarn ett litet tag och sen provar igen så fungerar det. vad kan felet vara=?

150 Inlägg
27 mars 2008
dåligt batteri!?

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

Mekaniker
212 Inlägg
27 mars 2008
Byt batteri så är de löst.

Distributionselektriker
222 Inlägg
27 mars 2008
precis byt batteri det beöver ligga på ca 13 volt för att dra runt startmotorn

17 Inlägg
27 mars 2008
Nytt batteri!

4 767 Inlägg
27 mars 2008
Räcker nog att ladda batteriet. En nyare bil har en massa el som ligger igång och tjuvdrar hela tiden, så har bilen stått ett par veckor eller så är det inte ovanligt att batteriet är urladdat.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

The one and only
1 091 Inlägg
27 mars 2008
Kan även vara dålig kontakt. Ta bort båda batteripolerna och gör rent ordentligt och spraya på kontaktspray o försök sen igen. Går det inte iaf så följer du tidigare råd smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

21 761 Inlägg
27 mars 2008
Om spänningen var 11V innan startförsöket gjordes och att mätningen gjordes på själva batteripolerna (inte polskorna), så var (är) batteriet mycket dåligt laddat. Testa att ladda upp batteriet, som andra skriver. Det kan dock ta åtminstone ett helt dygn innan det är fulladdat, om det ens tar emot laddning.

127 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
okej. taack för svaren.. trodde de kunde vara något annat problem.. men har laddat det nu och det fungerar. men blir nog samma sak igen om en vecka eller två,. sen hoppas ja att jag har mitt körkort så den slipper stå i garaget:P

The one and only
1 091 Inlägg
27 mars 2008
Kolla så du har ordentligt med vatten i batteriet efter laddning wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Sök