3890
Sök

Har lust och meja ner nästa datanörd ja ser med chevan!!!

study
772 Inlägg
27 mars 2008
alltså ni som tror man blir infekterade för att man slkuter datorn till internet har helt fel.
sitter man med brandvägg vilket alla har sitter med en vettig webläsare dvs firefox så blir man inte drabbad.
så vida man inte tankar hem något eller låter datorn bli attackerad.

på tal om attacker givetvis blir man attackerad jag blir attackerad flera gåner men brandvägen tar det heal tiden.

8 156 Inlägg
27 mars 2008
leo_m83 skrev:
finns något som heter Antivirus? Norton? Panda? Nod32?  en hel del mjukvara där ute som kunde ha stoppat detta...

Nja. Dom flesta antivirusprogrammen tar inte spyware.
Själv så anser jag att Norton och F-Secure är något av de värsta programmen som någonsin gjorts. Nästan värre än virus. Själv så har jag Nod32 installerat, men ej aktivt. Kör en sökning då och då, men jag har inte råkat ut för virus på ett bra tag. Typ 5 år?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

42 Inlägg
27 mars 2008
Ertiyed skrev:
EDIT: just det, till er som använder gamla OPs..

Du menar väl OS som i Operativ System?roll

Intresseklubben
673 Inlägg
27 mars 2008
jag öppnar aldrig länkar ifrån msn av mina polare när det står något på engelska.. typ skickar en fil och så står det "wanna look at my new pitcures" typ.. aldrig jag öppnar eller accepterar, för jag vet att mina polare hade itne skrivit det på engelska och inte skickat något sisådär bara tongue

/Mvh Andreas

349 Inlägg
27 mars 2008
moondail skrev:
Ertiyed skrev:
EDIT: just det, till er som använder gamla OPs..

Du menar väl OS som i Operativ System?roll

haha japp XD har ej sovit nånting inatt >_<

804 Inlägg
27 mars 2008
blacken skrev:
Och bara för att man skulle bli bra på på någonting så är det tillåtet för en att djävlas och ställa till det för andra???. Det finns något som heter handling och konsekvens också.

Självklart inte. Men jag blir så trött på sånt som "Har lust och meja ner nästa datanörd ja ser med chevan!!!"
Av de datornördar som finns i vårt land, vilket är otroligt många är det bara en liten liten bråkdel som vet hur de ska ta fram ett "bra" virus som inte fastnar i alla antivirusprogram. Ska alla datornördar då behöva stå ut med sånt här skit för att 1/200 "datornördar" kanske kan göra ett virus? Vi har procentiuelt sett säkerligen fler narkomaner, våldtäktsmän, alkoholister osv som till skillnad mot en datornörd BARA ställer till oreda.
Så kör över lite alkisar istället, så görs lite nytta istället för att tracka på datornördar som för det mesta sitter hemma och knappt skulle röra en fluga.

911 Inlägg
27 mars 2008
FireTraXX skrev:
81an skrev:
civic skrev:
Vad fan är de för fel på dig?
"Har lust och meja ner nästa datanörd ja ser med chevan!!!" - Vad fan är de för namn på en tråd!?

Du menar att alla som regelbundet sitter vid en dator är skyldig för din dumhet?
När du klickar på något så uppenbart så känner jag inte sympati för fem öre.

Eller det kanske är jag som är dum, självklart vill alla datoranvändare jävlas med just dig.

Tog du åt dig?? det märks att du är en jävla tönt som sitter 24/7 bakom datorn och tror du är bäst..ja syfta inte på alla som använder datorn..utan dom som lägger ut virus..

Jag skulle hellre vilja köra över alla som är dumma nog att acceptera skumma filer via msn eller använda dator utan brandvägg och (RIKTIGT) virusskydd.

Då hade världen blivit ett snäpp smartare för varje bula i grillen.

Du verkar vilja fördumma världen istället, verkar inte så klokt...

Håller med dig..   

man är bra dum om man tar emot något sådant,   inte precis svårt å lista ut vad det är precis......

pic up the phone, wazzzaaa

583 Inlägg
27 mars 2008
baaki skrev:
blacken skrev:
Och bara för att man skulle bli bra på på någonting så är det tillåtet för en att djävlas och ställa till det för andra???. Det finns något som heter handling och konsekvens också.

Självklart inte. Men jag blir så trött på sånt som "Har lust och meja ner nästa datanörd ja ser med chevan!!!"
Av de datornördar som finns i vårt land, vilket är otroligt många är det bara en liten liten bråkdel som vet hur de ska ta fram ett "bra" virus som inte fastnar i alla antivirusprogram. Ska alla datornördar då behöva stå ut med sånt här skit för att 1/200 "datornördar" kanske kan göra ett virus? Vi har procentiuelt sett säkerligen fler narkomaner, våldtäktsmän, alkoholister osv som till skillnad mot en datornörd BARA ställer till oreda.
Så kör över lite alkisar istället, så görs lite nytta istället för att tracka på datornördar som för det mesta sitter hemma och knappt skulle röra en fluga.

skulle inte kunna säga det bättre själv.... o.0

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
27 mars 2008
Fortsätt så, klicka på allt ni ser. Har hört att det är bra.

Whine whine!

385 Inlägg
28 mars 2008
För att bekräfta vad vissa säger så ÄR det möjligt att bli smittad av virus utan att göra mer än att koppla in sin nätverkssladd. Detta var ett stort problem med viruset Sasser innan Service Pack 2 till XP släpptes t.ex.

Numera så har XP en brandvägg inbyggd, och denna duger alldeles utmärkt tycker jag (men det kan alltid vara bättre såklart). Tillsammans med NOD32 Antivirus och Firefox så har man ett alldeles tillräckligt skydd så länge man surfar förnuftigt.

Värt att kika vidare på:

Spybot - Search & Destroy:
Tar bort skadlig programvara (sånt som inte riktigt räknas som virus). Helt gratis.

Firefox:
Smidigare, snabbare, säkrare och mer flexibel webbläsare än Internet Explorer. Helt gratis. Finns även tusentals tillägg till Firefox som utökar funktionaliteten i webbläsaren (t.ex. Adblock Plus som tar bort reklam).

Windows Update:
Håll Windows uppdaterat, snälla. "Gratis".

Och vad gäller debatten kring datanörd vs. datornörd så anser jag följande:
Datanörd: Någon som är väldigt insatt i statistik/siffror eller annan typ av data.
Datornörd: Någon som är väldigt insatt i datorer.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 mars 2008
Nån mer än jag som fipplar med Prorat? ;P

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Fotograf
316 Inlägg
28 mars 2008
Slammis skrev:
Man kan ju ha ett bra antivirus program med :-)

Oftast hjälper inga antivirus på sådana trojaner.

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

Sök