2974
Sök

Gjuta frontspoiler

186 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Okej såhär är de, har fått tillgång te en front från en EVO 8 som ja ska gjuta av i glasfiber, å skulle nu kunna behöva lite tips.. hur ska ja göra för att få formen att släppa från fronten? Är det Gelcoat och släpmedel som gäller? hur ska de användas o.s.v? Och äre enklare att använda glasfibermatta lr ska ja ta till med glasfiberväv?

319 Inlägg
28 mars 2008
kör på med släppmedel och glasfiberväv har för mig att glasfiberväven e starkare? Ha de bra o lycka till langa gärna upp en bild på slut resultatet

1 892 Inlägg
28 mars 2008
Släppmedel köper du på repslagaren i örebro.
Vaxa spoilern med bilvax 2 gånger,  sen lägger 3 lager släppmedel på hela fronten, du låter medlet torka mellan varven för detta blir som en tunn tunn plastfilm när det torkat.
sen lägger du på Gelcoat,  låter den stå en halvtimme så det börjar "gella" sen går du på med gjutningen av formen..
då lägger du ungefär 3-4 lager glasfiber överallt, se till så att du inte "bygger in" fronten i glasfiber, att du har fritt bakåt så att säga,
annars får du gjuta en delning av formen, så du kan dela den på ett ställe,
när detta är härdat har du en form du kan göra flera fronter i,
smile  släpp filmen sen på orginalen tvättar du bort med vatten  då det är vattenlösligt
smile
Lycka till Mvh/ Englund

186 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
haha nee^^ tack för hjälpen tongue

186 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
RPMDennis skrev:
kör på med släppmedel och glasfiberväv har för mig att glasfiberväven e starkare? Ha de bra o lycka till langa gärna upp en bild på slut resultatet

haha jo de kommer ja gö^^

Soubee
28 mars 2008
Denna kanske hjälper dig lite... http://www.maggotracing.se/guider/glasf … sfiber.php
Hittade den igår åt en polare...

186 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
RPMDennis skrev:

mjo men glasfibetmattan är väll tjockare? går kanske å köra lite både och?

1 892 Inlägg
28 mars 2008
_Ozzy_ skrev:
RPMDennis skrev:

mjo men glasfibetmattan är väll tjockare? går kanske å köra lite både och?

du kan blanda om du vill,i mitt använde jag glasfibermatta ocj lite kolfiberväv,  så det ggår att bland om du vill det

Sök