3068
Sök

bil fördommar

Avstängd
653 Inlägg
24 februari 2008
81an skrev:
SAAB kvittar vilken mod..för alla är lika fula..Pappa har ju alltid kört saab så du måste ju köra saab..stylat med plast och chip..inte för det hjälper men grannen på 14 år kan tycka den är tuff..

först blev jag förbannad men det stämmer ju till viss del, om än lite överdrivet, men jag nöjer mej med o tycka synd om alla stackare som envisas med o ha volvo 240,740 och är så trångsynta för nåt annat är  det är ju skit eftersom det inte är lika svenskt.. cool
Senast redigerat av airflow (24 februari 2008)

Jag har rätt i vad jag än säger.

566 Inlägg
24 februari 2008
airflow skrev:
81an skrev:
SAAB kvittar vilken mod..för alla är lika fula..Pappa har ju alltid kört saab så du måste ju köra saab..stylat med plast och chip..inte för det hjälper men grannen på 14 år kan tycka den är tuff..

först blev jag förbannad men det stämmer ju till viss del, om än lite överdrivet, men jag nöjer mej med o tycka synd om alla stackare som envisas med o ha volvo 240,740 och är så trångsynta för nåt annat är  det är ju skit eftersom det inte är lika svenskt.. cool

ha ha ha ja alla har ju sin åsikt..tur att alla inte tycker om samma bilar..då skulle det inte finnas många till salu.. wink

Avstängd
653 Inlägg
24 februari 2008
81an skrev:
airflow skrev:
81an skrev:

ha ha ha ja alla har ju sin åsikt..tur att alla inte tycker om samma bilar..då skulle det inte finnas många till salu.. wink

ja precis, ingen mening o bråka haha, kmr alltid va så,.

396 Inlägg
24 februari 2008
att de som åker saab är de där som man retade hela deras uppväxt, och nu ska hämnas genom att köra nåt krystat designförsök? smile

Avstängd
653 Inlägg
24 februari 2008
pwr skrev:
att de som åker saab är de där som man retade hela deras uppväxt, och nu ska hämnas genom att köra nåt krystat designförsök? smile

jajjamen tongue vi har växt ifrån det där med traktorer på åkern wink

3 235 Inlägg
24 februari 2008
Mazda 626, (gärna äldre modell med genomrostade fram och bakskärmar)

Du är en familjefar och är runt 50 år gammal. Sju barn, fru som du vann i poker i hemlandet när hon var 13 år gammal. Jobbar på det lokala kebabstället på vardagar, och på ett annat helger.
Bilen används väldigt ofta, då barn och frugan måste konstans fraktas. Du har "rensat" bagagerummet för alla onödiga plastdelar för att barnvagnen ska få plats. Du tycker dessutom att barnvagn borde vara standardutrystning på den bilen.
Bilen vill egentligen ge upp och dö på grund av brist på service, men du håller den i liv, eftersom lägga ut 3000 för en motsvarande bil har du inte råd med.
Enligt dina "bilkunniga" släktningar är gamla oljefläckar på motorblocket ett bra tecken: den gamla oljan stelnar och hindrar fortsatt läckage.
Bilen drar 1,4 liter bensin, och lika mycket olja per mil, därför har du konstans 5 liter olja i "reserve".
Du kör på slitna dubbfria vinterdäck vinter som sommar, eftersom de heter "åretrunt däck".
Anmärkningarna bilen fick på besiktningen sist måste skrivas ut på två separata lappar.

Yrkesförare
1 267 Inlägg
26 mars 2008
Edil_ skrev:
Klassikern (Det äckliga är att den stämmer till 99% på bl a mej själv):

"Volvoraggare (Volvus Raggisus) är en frigående blandras mellan människa och apa. Arten är ett flockdjur, utan flocken är dom inget. Sällan/aldrig ses volvo-raggarna gå till fots utan åker i bilar av äldre modeller av Volvo. En populär modell hos volvoraggarna är Volvo 740. Bilarna kommer upp i hastigheter på cirka 70 km/h.

Artens huvudföda är snabbmat, t.ex. pizza, hamburgare och varmkorv. Det är just på grund utav detta som dom vanligtvis är överviktiga.

Volvoraggarna lämnar inte sina föräldrar förens 20-25 års åldern (i vissa fall +30). Efter det bosätter dom sig i en liten lägenhet (1 rum och kök) på sin födelse ort. Trots att arten då lämnat sina föräldrar är det vanligt att dom uppsöker dom igen för att införskaffa sig föda när deras inkommster inte räcker till snabbmat. Det är också relativt vanligt att dom "lånar" pengar av föräldrarna till exempelvis bensin.

Som tidigare nämnt lever volvoraggarna till största delen av sina liv i sina bilar. Man samlas med bilarna på parkeringsplatser, ofta utanför något snabbmatställe. Något som skiljer just denna art från andra är att den på helgerna upptar ett besinerligt beteende. Flocken samlas på Fredag eller Lördag kvällar utanför högstadie discon (i enstaka fall utanför gymnasie discon). Där sätter dom igång och med den mystiska "raggingen".
Arten och åldersgruppen man inriktar sig på är så kallade "fjortisar" i 13-15 års åldern. Deras metoder kan verka simpla men är dock mycket effektiva. Man ser tidigare på dagen till att införskaffa sig ett ordentligt föråd med alkohol som man sedan fyller "fjortisarna" med. Därefter kan dom utan några som helst problem utnyttja dom sexuellt.

Under "raggingen" kan volvo raggarna bli mycket aggresiva och lägger sig därför på tutan på sina bilar. Detta för att provocera yngre människo barn (ålder cirka 13-16 år, män). Efter det anfaller volvo raggarna människorna i flock vilket resulterar till att man får ett klart övertag. Vid 02:00-03:00 kör volvo raggarna till sitt bo med en "fjortis" som man då fortsätter utnyttja sexuellt."

Stämmer Helt Å Hållet På Mig Me roll Hahaha tongue
Senast redigerat av nicke_34 (26 mars 2008)

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

* Klåpare
1 718 Inlägg
26 mars 2008
De flesta fördommar samlade:
http://www.hejbilist.nu/bilval/bilval.html
Kul läsa för de flesta. big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

80 Inlägg
27 mars 2008
Ford Fiesta 1,4 - Vit med 13" plåtfälg.

Du är en finnig rödhårig grabb som precis slutat gymnasium, tagit student i
"barn & fritid" , sökt sommarjobb på HSB för att sopa gator.
Du skrev bilen på morsan för att trafikförsäkringen kostade hela 120kr/mån.
Du och din polare på 15år som petar näsan åker på grusplaner och rycker
så mycket i handbromsen att den går av ..

Man hittar allt på google! big_smile

Volvo & Audi!

SLK
610 Inlägg
27 mars 2008
Innerst inne är nya BMW M5 allas drömbil smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
27 mars 2008
Buick Riviera 1971

*Du är man, mellan 25 och 45 och av tvivelaktigt ursprung.

*Du har målat om ditt hus i guldflake med svart vinyltak.

*Ditt kylskåp är klätt med långhårig plysch.
*Inte ens din mor har sett dig utan sombrero.
*Du påstår dig vara en from katolik, men du är en laglös hembrännare.
*Du vägrar erkänna att Stereo-8:an är utdöd.

Jaaaaadu. Det stämde inte så mycket. xD Förutom kanske andra och femte raden. roll

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
27 mars 2008
Hahaha!
Lite träffad blev man ju, fastän det var länge sen jag hade min 242. Orenoverat snyggt skick utan minsta rostfläck, jag var tredje ägaren.
Originalsvart, seriöst sänkt med feta Pentafälgar, R-sportklädsel, svarta rutor och en stor baslåda med ett bra tryck.
Tjejen var snygg, blond och 16 år, Jag var 22, körde gärna brett och fort. Och det gjorde jag ofta. big_smile
Lite kontrast på hur man är nu.. *host*11år senare*host*.. roll
Nu kör man Opel, är förlovad med en kanontjej och livet leker. Jag kör inte brett längre (inte så ofta iaf)
Men en del ligger kvar. Fort kan det gå, och baslåda finns. Likaså svarta rutor bak. Hahah!
Ränderna sitter i! tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
27 mars 2008
Ny sportbil t.ex. Ferrari, Lambo osv.

Du är en korkad fotbollsspelare som egentligen inte borde ha en bil. Du köpte den enbart för att du hade råd och ha fler kusar än någon annan fotbollsfjolla. Köra den vågar du dock inte då dinna nymålade naglar kan bli repiga.

(Nej jag gillar inte sport smile)

Rock'n Roll

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
27 mars 2008
Fan då, min bil fanns inte med på den där listan ju. hmm

* Klåpare
1 718 Inlägg
28 mars 2008
alminjo skrev:

BMW M5
*Du är man som måste bevisa att du är man.
*Egenföretagare (pizzabagare).
*Du hävdar att du är äkta italienare men du kommer från arabvärlden.
*Du jobbar måndag till söndag 05:30-24:00.
*Du  plockar ut en lön på 665000 trots att pizzerian officiellt bara omsätter 15000.
*Du valde denna bil eftersom  han som har pizzerian på andra sida gatan nyligen har skaffat en likadan.
*Du äter inte griskött men du raggar gärna upp lammkött med den nya bilen.

www.hejbilist.nu

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

8 197 Inlägg
28 mars 2008
alminjo skrev:

Skulle ju inte DÖ om jag fick en ny M5.. roll
älskar ljudet av den V10'an..

-Sir Jackie Stewart

8 197 Inlägg
28 mars 2008
Aruzo skrev:
Jag har fått för mig att om man äger en opel så älskar man att skruva tongue Dom går ju sönder jämt big_smile

Hahah... Så fel. Gäller många andra bilar med. wink

-Sir Jackie Stewart

8 197 Inlägg
28 mars 2008
Kör ett exempel på min ex flickvän: tongue
Hon är liten, med mörkt långt hår. Tyst, lite blyg och och försynt men väldigt trevlig.
Sjunger i kyrkokören. Älskar att vara utomhus och att göra egna kryddblandningar och läser häxböcker.
Har en mor som är mer eller mindre styrande av henne, pappan är mer lugn och cool. Han har ALLTID kört Volvo!
Iaf, Hon hade en ful SAAB 900 GL från 86. Vit med rostfläckar. Hade gått närmare 37000 mil.
Hon ville ha en nyare bil, men älskade sin gamla hemska SAAB. Använde bilen mer eller mindre som ett förråd.
Vi var överallt och kollade på bilar, men hon ville absolut ha en kombicoupé, för "det var så smidigt att få in cykeln". Tittade på allt från Corolla till Vectra kombi. Men inte, hon hittade en SAAB 9-3 från '99.
Det här var 2003. Nu vill hon ha en nyare bil igen... Vaaad kan det bli? wink

Tycker det kan stämma bra på SAAB-folk i medelåldern. Det eller att man är så insnöad på saab av sin far eller annan familjemedlem... Har en kusin som är så.
Skulle ALDRIG ha en saab när han blev vuxen, men äger nu tre stycken. hmm

-Sir Jackie Stewart

Klyphuggare
328 Inlägg
28 mars 2008
VW Golf DIESEL 1983

Du är en man mellan 30-50 år boende på "landet" söder om Dalälven
Du har försett GOLFEN med skydd mot grussprut i form av tjock underredsmassa undertill och på halva dörrsidorna
Du bryr dig inte om att du på dessa resor drar på dig enorma köer bakom dig och vansinnesomkörningar.

Extraljus och motorvärmare är oundgängliga produkter för dig
Du drömmer om röd finsk brännolja på nätterna som dina kompisar i Tornedalen gör sig förmögenheter på.
Du har reggat GOLFEN som lastbil för att sänka den höga fordonsskatten
Du försöker alltid pressa bränsleförbrukningsrekordet på dina långresor
non-stop i 70-80 mil genom landet i 60-70 km/h.  Högre hastigheter skulle
otvetydigt dra mer bränsle och 0.38 l/mil borde gå att sänka ännu mer.
Du har fortfarande kvar några dunkar röd finsk brännolja från semestern 2001.
Du kör gärna omvägar på 20 mil för att tanka billigt i någon gudsförgäten håla.
Du drömmer om en tyskimporterad Audi TDi 98
Du är medlem av Försvarets Motorklubb
Du återanvänder gammal motorolja genom att späda ut den med lacknafta och
hälla den i tanken

Måste ju säga att det stämmer inn lite på mig.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

Sök