3046
Sök

Skit ful audi!

163 Inlägg
2 mars 2006
Trådstartare
Hej hallå!
har skaffat en Audi 100 -89a som är rent ut sagt dyngful.
Är billig i drift och fick hyffsad dunka dunka på köpet, men till saken.
Vill ju självklart fräscha upp den så den ser lite fränare ut, men vet någon om nåt finare kjolpaket?
nån sida som säljer dekaler som kan passa? färgen är ljus ljus jätte ljus blå.
fälg tips?
alla tips mottages då jag inte vill att den ska se ut som farsans gammbilen:D
tjing

100 Inlägg
2 mars 2006
vilken modell är det, kombi eller sedan? (skicka gärna en bild) svårt att tänka mig att det finns styling till kombi 100:an överhuvudtaget! fast till sedanen finns det mycket som passar! bara å börja leta runt lite på nätet wink
om du inte hittar något kan du ju altid prova att bygga själv! då kan du vara stolt över ditt arbete! ett tips är att skaffa fram/bak spoiler från skroten som du sedan kan bygga om! då har du ju iaf inte förstört något om det misslyckas!

länkar:
www.danmobility.se
www.realcar.se
www.stylingbutiken.se
www.stylingkompaniet.se finns också några bra sidor här på garaget under fliken "länkar"

Lycka till med bygget! big_smile

424 Inlägg
2 mars 2006
skicka bild ffs !

**// Toyota \\**

163 Inlägg
2 mars 2006
Trådstartare
Av nån anledning så kan jag inte lägga upp bilderna på audin...
men annonsen från blocket finns kvar.

http://www.blocket.se/vi/7327076.htm?ca=4_s

Det enda som är gjort på den är svarta framblinkers och det är bland det värsta jag sett:s
Senast redigerat av Westus (2 mars 2006)

billinge
95 Inlägg
2 mars 2006
http://www.spoilerkit.se/index.asp?spoi … ;paket=100

där e ett biligt men inte så snyggt

bensin i blodet och motorolja i öronen

163 Inlägg
2 mars 2006
Trådstartare
haha.. jo... har ju sett det där.. är ju fan fulare än orginal:D

1 570 Inlägg
3 mars 2006
Sätt på några schyssta fälgar, sänk den en aning, vaxa som tusan och tona lite rutor så ser den nog finare ut. Jag skulle lägga pengarna på feta däck och fälgar istället för kjolar.

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
3 mars 2006
Hur kom det sig att duköpte den från första början?Finns ju andra bilar som är snyggare och billiga i drift också..

375 Inlägg
4 mars 2006
Jag skulle då börja med ett par vita blinkersar så jag slapp dom där extremt (ursäkta) hemska svarttonade. På en ljus bil som din lyser dom på flera mils avstånd smile

638 Inlägg
4 mars 2006
- Sänkning
- 17" alufälgar
- Tona rutorna
- Och ta bort om fula svarta blinkersena o byt till vita big_smile
- Tona bakljusrampen.
- Och på med en nätgrill

Ang sänkningen så hade jag S4 fjädrar på min och det blev kanon. Dom sänkningssatser som finns till 44 karossen brukar i regel sänka för mycket så skärmen hamnar nedanför däckkanten så det blir fult som stryk.

Såhär såg min audi 100 -88  ut innan jag sålde den för nått år sen
http://dece.mine.nu/audin.jpg

Bara sänkningen o fälgarna samt blinkers gjorde en enorm skillnad.

Tycker inte du ska på med nått kjolpaket på den då det inte finns några snygga till gamla 44 karossen enligt min mening. Dom ser bara kantiga ut och det blir fulare då.
Senast redigerat av Renjägarn (4 mars 2006)

Kommer väl nånting här snart!

163 Inlägg
4 mars 2006
Trådstartare
Faen! den va het!
Fälgarna vad dock ingen favorit men dom gick bra in i stuket.
Passar fjädrarna rakt av eller?
gjorde du nätgrillen själv?
toningen av bakljus rampen går väl göra med vanlig blinkers färg va?
nån som vet nåt bra medel att få bort färgen på blinkersarna tills jag fått lön?tongue
försökte tona en gång förut och det blev fult som fan:D
men jag hoppas min blir lika fin som din:D

163 Inlägg
4 mars 2006
Trådstartare
lustgasen skrev:
Hur kom det sig att duköpte den från första början?Finns ju andra bilar som är snyggare och billiga i drift också..

hade en bmw som var lite små svår att sälja så då fick jag ett bytesförslag mot den här.

638 Inlägg
5 mars 2006
Fjädrarna passade rakt av yes.
Nätgrillen gjorde jag själv också.
Toning av bakrampen finns att köpa på OKQ8 mackar, mekonomen, laitis eller dyl. Samma gäller borttagningsmedel för dessa.

163 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
Okey, tror jag ska göra en snik sänkning och bara dra ihop fjädrarna, farsgubben är verktygsmakare så han fixar det åt mig gratis, lätt att plocka bort sen om man ska sälja den.
Nät kom jag på att jag har i garaget hemma så det ska jag börja trolla med ikväll:D
Beställde blå bakljus färg på dalhems idag så jag ska väl testa att spraya det på blinkersarna fram och på sidan med.
Beställde lite andra saker igår med, t.ex. tribals, kenwood dekaler, lite interiör detaljer.
Vad tros dämparna på http://www.stylingbutiken.se/ ? finns några stycken till bra pris där, har orginal system med en bortplockad ljuddämpare nu så det låter okey men ser fult ut :s
Sen så måste jag bygga om det lite då audi femmorna inte går som dom ska om man inte har rätt motstånd i avgassystemet.

638 Inlägg
6 mars 2006
Körde 2.5" raka rör på min. Funkade kanon och lät brutalt.

Hade dock 2.3L snurran i min då.

163 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
Okey, kan ju låta bra de me:D huvudsaken är att de blir billigt big_smile man har inte råd med så mycket som student sad

638 Inlägg
7 mars 2006
avgassystemet gick på drygt 600:- med rör och ljuddämpare. Bygger allt själv så blev ju billigt då.

163 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
Okey, men vart köpte du materialet? mena du att du satte ihop det själv eller att du tillverkade rören själv?
Fått hem lite godis till kärran idag big_smile

Sök