4386
Sök

turbo

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
hej vi hade bilbrand inatt farsans MB 300td brann upp (årsm.1984) ....fundera om jag skulle plocka bort turbon innan försäkringsföreningen kommer o löser in bilen smile
såå, då tänkte jag att man kunde provmontera den på audin, men ja vill ju inte ha sönder motorn, men får man mindre ladd ifall man bara sätter en cylinder att mata turbon eller kan man ens göra så? så man leder avgaserna från de tre övriga cylindrarna förbi turbon? eller hjälper de? tongue ...ung å oerfaren på turbosidan så jag skulle behöva lite tips å råd wink
å hur e de när bilen har nån sorts elektrisk förgasar insprutning? kan man ha original förgasare?

tacksam för tips smile

357 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
ingen som vet nåt om t.ex. hur mycket ändringar de krävs för att sätta turbo på bil me förgasare...?

272 Inlägg
7 mars 2006
Jag tror så här att om bilen var utbränd så är lagren rejält skadade om dom inte har smällt ihop helt.

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

357 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
BoostLogic skrev:
Jag tror så här att om bilen var utbränd så är lagren rejält skadade om dom inte har smällt ihop helt.

ne de blev inte så varmt i den delen av motorutrymmet så ja tror inte dom har tagit nån skada... hela bilen brann ju inte upp... de va endast vissa plast å gummidelar som brann i motorutrymmet, inte ens allt det...

MG ZR 160
132 Inlägg
7 mars 2006
Simppi skrev:
BoostLogic skrev:

ne de blev inte så varmt i den delen av motorutrymmet så ja tror inte dom har tagit nån skada... hela bilen brann ju inte upp... de va endast vissa plast å gummidelar som brann i motorutrymmet, inte ens allt det...

Jag hade absolut inte tagit bort turbon.
Dom kan få för sig att det har varit problemt, dom är som dom är..
Har jobbat mycket med försäkringsbilar.
Kan bli problem med försäkringsbolaget när det
gäller betalning av bilen osv..

Mvh Mattias

Mvh Mattias
Highway Performance.
+46763-493494

Sök