2787
Sök

SPELANDE 10" basar till bra pris

244 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
jag är sugen på att sätta in 10" basar i min bil, så nu är frågan, vad är bäst kvalité till bäst pris?
och jag vill inte ha en brötlåda utan basar som spelar!
Tacksam för alla tips smile

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

1 019 Inlägg
6 mars 2006
Vars ska du ha basarna sittandes då?

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

244 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
hade tänkt ha basarna under hatthyllan... om det får plats med 12" går ju det med... men jag skiter egentligen i storleken på högtalarna så länge det blir bra ljud... jag vet inte riktigt om man ska ha öppen eller sluten låda eller nånting... tacksam för alla tips jag kan få smile är t ex RF's punch 10" nåt att satsa på eller är det bara märket man betalar för?

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Entreprenör
1 286 Inlägg
6 mars 2006
Cerwin Vega V-Max 10"are för 1150:- tycker jag är en riktigt prisvärd bas!!!!
http://www.mobilefidelity.se säljer dom billigast i Sverige.

Riktigt bra basar som trycker på fint!! Cerwin Vega har dessutom varit med i MÅÅNGA år så dom vet vad dom håller på med.

// Niklas Johansson

163 Inlägg
6 mars 2006
kenwood basarna på www.nardik.se röstar jag på.. bra pris och snygg design.
Har lyssnat på en tolva och det var ett jävla tryck.

244 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
okej... som sagt... tacksam för alla tips smile någon som har tips på ett bra och prisvärt steg till att driva 6x9 och hur driver man bäst 2 rejäla basar?

719 Inlägg
6 mars 2006
Om du ska ha basar för fin lir är inte cerwin wega dit bästa val dom inriktar sig på att spela högt. Om du nu ville ha fin lir kolla på DLS eller basar som inte har mer än dubbel så mkt i max effekt än  i RMS.

live free, die young.

244 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
okej... det verka vara vettiga tips... jag har hört lite smått på autostudio basar... tycker det är riktigt bra ljud i dessa... men är tveksam till att lägga 5 papp på enbart elementen... men vad har dls för återförsäljare?

4 554 Inlägg
6 mars 2006
ja tycker en impact 10a skulle passa fint...

244 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
ok... var hittar man dem då?

Skåne
269 Inlägg
6 mars 2006
GAS 10" 500kr på BRL  Spelar mycket fint smile

www.brl.se

Man lever bara en gång......

21 761 Inlägg
6 mars 2006
PG Octane ZR modellen 2 eller 4 Ohm för 1300:- hos www.ncorecore.se
De ska kunna spela riktigt djupt även i slutna lådor.

4 554 Inlägg
6 mars 2006
jao_joo skrev:
ok... var hittar man dem då?

den som letar finner:D jadu hör med http://www.bt-agenturer.se/ de e importören så vet dom säkert var närmsta återförsäljare finns.. dom har alla modeller på deras sida med...

244 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
tyckte nårdik verka ganska så intressanta... någon som har nån erfarenhet från den firman och känner för å dela med sig av den? vill ju inte köpa grisen i säcken direkt...

163 Inlägg
7 mars 2006
Har handlat där förut och alla mina bekanta gör de, jag bor alldeles utanför övik där buitken är så det är lätt för mig att säga att dom är bra men jag tycker att dom är bra i all service och är alltid ärliga och trevliga, det är inte omöjligt att fixa bättre priser där med big_smile

244 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
med andra ord borde det inte vara några problem att pruta om man köper mkt? om man gör beställningen via telefon vill säga. Jag bor ju i skövde, en bra bit från ö-vik.

163 Inlägg
7 mars 2006
Tror jag inte det ska vara... ska nog inte vara några problem att få bättre pris om du köper för några tusen, sant att det är en bit, vet ej vad frakten blir men det kan väl inte bli så mycket.. eller?

244 Inlägg
8 mars 2006
Trådstartare
frakten låg på 125 eller vad det va... oavsett hur mkt man beställer för... men om man beställer framsystem (DLS) dubbla 10" och ett bra steg till dem, ett steg för 6x9... då kanske dom kan ge ett bättre pris eller bjuda på lite kabel eller nåt? kan ju alltid hoppas iaf smile

Sök