2966
Sök

För breda däck?!

175 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Jag fick 4st fälgar med däck från en A6 -06 eller -07. Tänkte att jag skulle sätta dem på min A6 -96 men när jag skulle sätta dit första så märkte jag att däcken var för breda. Det är 225:or som sitter på och fram så tar det i staget där styrleden sitter. När man har dragit åt fälgen så går det att snurra däcket om man tar i. Tänkte om man skulle köpa spacerplattor och sätta på. Någon som har nått förslag på hur man kan göra? Och vart man kan köpa billiga spacerplattor. Såg att biltema hade, men är de bra? Kanske ska byta till smalare däck?!

Aldrig mer en japanare!

2 117 Inlägg
1 april 2008
Testa med biltemas tunna plattor (de är mer som brickor än spacers). De fungerar som distanser och behöver du bara 3-4mm för att däcken ska gå fria så kommer hjulnavets centrering fortfarande vara i funktion och centrera fälgen på navet.

Behöver du flytta ut fälgen ännu mer så har www.manton.se bra och prisvärda spacers.

Driifter;)
1 630 Inlägg
1 april 2008
hur bred fälg har du ? förmodar att 225 e väl ganska lagom på den fälgen säkert man kan ju gå ner till 215 kanske .. men e däcken bra så känns de ju lite menlöst. men är det så lite så bör ett par 5mm spacerplattor ordna det kolla bara så de finns lite plats kvar utåt med

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

175 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
hur bred fälg har du ? förmodar att 225 e väl ganska lagom på den fälgen säkert man kan ju gå ner till 215 kanske .. men e däcken bra så känns de ju lite menlöst. men är det så lite så bör ett par 5mm spacerplattor ordna det kolla bara så de finns lite plats kvar utåt med

Fälgarna är 7,5*16 och däcken ser ganska lagom ut på dem. Men jag tror sjävl att jag bara behöver spacerplattor för det gick att snurra på däcket det satt ju inte helt fast. Ska prova idag med att lägga imellan lite vanliga brickor så jag ser hur tjocka plattor jag behöver.

Aldrig mer en japanare!

2 117 Inlägg
1 april 2008
Robban_Hedlund skrev:
Amazon_123GT skrev:

Fälgarna är 7,5*16 och däcken ser ganska lagom ut på dem. Men jag tror sjävl att jag bara behöver spacerplattor för det gick att snurra på däcket det satt ju inte helt fast. Ska prova idag med att lägga imellan lite vanliga brickor så jag ser hur tjocka plattor jag behöver.

Köp annars några uppsättningar plattor. De kostar näst intill ingenting.

175 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
shogun skrev:
Robban_Hedlund skrev:
Amazon_123GT skrev:

Köp annars några uppsättningar plattor. De kostar näst intill ingenting.

Nej det är sant de kostade bara 29:- paret:)
Men grejen är att jag har 5 mil till biltema så jag ska först testa på en sida med brickor så man ser.

Aldrig mer en japanare!

Sök