3997
Sök

problem med tv´n..

53 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Hej har en tjock 28" tv i sovrummet (inte ens 6 månader gammal) , skulle bära in en bas från bilen in till garderoben och råkade väl magnesera bilden eller något för halva tv´n är grön , ser ut som hulken, vad kan man göra åt saken ?

Japan Quality
670 Inlägg
2 april 2008
Det går väl på garantin?

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

373 Inlägg
2 april 2008
har du basen nära tv´n?

53 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
VolvoHanna skrev:
har du basen nära tv´n?

gick bara förbi med basen , kan ha kommit emot tv´n men vet inte

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 april 2008
låter långsynt att teven skulle paja sådära för att du kom åt me basen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

9 108 Inlägg
2 april 2008
ironhead skrev:
låter långsynt att teven skulle paja sådära för att du kom åt me basen

Det är inte omöjligt, magneterna på basar är ganska extrema. Fick grön bild (tillfälligt) på min gamla tjock-tv om högtalarna stod några decimeter ifrån smile

Som sagt, är den inte ens ett år gammal så lämna in den på garantin och säg att du inte vet hur det kan ha gått till roll

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
2 april 2008
Har du tur kan du svepa med en magnet över TVn och på det viset få bort det där gröna.

Jag brukade leka med en av våra gamla tv-apparater och en rätt stark neodym-magnet förr, var så kul att "måla" hela tvn grön, lila och gul tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
2 april 2008
På en ny tjock-tv brukar de finnas avmagnetisering har ja för mig..(även på gamla dataskärmar."degaus" tror ja de heter) Gå in i menyn å kolla efter det.. Har gjort samma sak ja me.. fast satte magneten mitt på tv bilden tongue

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

53 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
vet att det är basen eftersom min bror satt och tittade samtidigt

53 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
ringde en kompis som jobbar med tv , han sa att dom var tvugna att avmagnetisera tv , kostar 800 ivanliga fall fast skulle kosta mig 500 spänn :S

och garantin gick tydligen ut 25e mars , typiskt ...
Senast redigerat av ChristofferH (2 april 2008)

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
2 april 2008
ChristofferH skrev:
ringde en kompis som jobbar med tv , han sa att dom var tvugna att avmagnetisera tv , kostar 800 ivanliga fall fast skulle kosta mig 500 spänn :S

Kolla menyn på tvn först? Kanske finns avmagnetiseringsläge där som sagt.. Borde finnas det och då sparar du isf 500 kr smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

53 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
ChristofferH skrev:

Kolla menyn på tvn först? Kanske finns avmagnetiseringsläge där som sagt.. Borde finnas det och då sparar du isf 500 kr smile

vart ska det ligga isåfall då?

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 april 2008
dj_aggwa skrev:
ChristofferH skrev:

då har han råd och tanka bilen  då ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

53 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Haha fan va konstigt , satte i gång en dvd och då försvann det tongue
Senast redigerat av ChristofferH (2 april 2008)

saabtok
1 306 Inlägg
2 april 2008
Som sagt de  brukar  försvinna efter ett tag med , gjorde de iaf alltid för mig ....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Sök