3210
Sök

Placering av Basar!?

539 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
tjabba...

jag undrar vart det är bäst å placera basarna...

eller spelar det nån roll...

jag har alternativ på hatthyllan och bak i skuffen...

det är en låda med 3st 10or..

tacksam för svar

21 761 Inlägg
6 mars 2006
Prova dig fram, om du har möjlighet.

539 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
oki låter väll jobbigt!

Studerande
463 Inlägg
6 mars 2006
Eftersom männsikoörat inte kan uppfatta riktningen på ljud som har frekvenser under 100 Hz (bas) så har placeringen inte någon betydelse ur den synpunkten. Däremot så kan den låta olika mycket beroende på hur du placerar den. Om du har den i en lös låda så föreslår jag att du provar dig fram.

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

21 761 Inlägg
6 mars 2006
Mazda6needspeed skrev:
oki låter väll jobbigt!

Håller med men har man möjligheten, och att lådan inte är för klumpig, så kan det vara bäst att göra så.

Direktör
305 Inlägg
6 mars 2006
Det vanligaste är att man placerar basarna mot ryggstödet bak så basarna pekar utåt mot bagageluckan, på det sätet sprider du basljudet ut i bilen, om du har basarna vänt mot ryggstödet kan det bli dämpande effekt.....

Speed limit are only for pussy

505 Inlägg
6 mars 2006
I alla bilar jag har byggt i och lyssnat, så har mitt svar alltid blivit, så långt ifrån sätet som möjligt, allså så nära öppningen på bagageluckan som möjligt, med basarna spelandes mot bagageluckan, måste dock vara en liten bit till väggen i bagaget, då tycker jag att det blir mest basljud på något sätt, men det är ju inte så bra, vart ska man lägga plattorna? måste flytta om lådan då..

wink
MVH Matte

Calibra Turbo 4x4

5 Inlägg
7 mars 2006
Det är bara att du provar dig fram jag har min står längst bak i bilen vänd framåt. Men testa dig fram och se det är väl det bästa bara du blir nöjd så. smile

2lateuloose
543 Inlägg
9 mars 2006
Spawner skrev:
I alla bilar jag har byggt i och lyssnat, så har mitt svar alltid blivit, så långt ifrån sätet som möjligt, allså så nära öppningen på bagageluckan som möjligt, med basarna spelandes mot bagageluckan, måste dock vara en liten bit till väggen i bagaget, då tycker jag att det blir mest basljud på något sätt, men det är ju inte så bra, vart ska man lägga plattorna? måste flytta om lådan då..

wink
MVH Matte

Exakt.. Spelar du mot en fast yta som Bakrutan eller bakluckan & dom inte vibbrerar allt för mycket får du en förstärkning av basen!.. *testa* man blir ofta förvånad hur mycket bättre & högre det kan låta smile

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Sök