3416
Sök

projektarbete behöver hjälp

29 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Hej, nu är det så att jag måste skriva en rapport som handlar om en valfri del av bilen får jag inte godkänt så får jag inte ta studenten i år:( rapporten måste vara på minst 30-40 sidor och ska innehålla så mycket information som möjligt om delen jag väljer. Nu till min fråga: Är det någon av er gorgare som kan tipsa mig om vad jag skall skriva om, jag har tänkt ganska mycket på att skriva om ett luftfilter hur det fungerar vart alla olika "delar" i luftfiltret görs samt hur de skapas är det någon som vet vart jag kan få denna information av luftfiltret.

Detta är väldigt viktigt för mig så inget tips eller råd är för litet för att tas upp.

Tack i förhand

MVH Desperat

Edit: såg nu att rapporten inte behöver vara på 30 sidor utan att skolan uppskattar att medelrapporten ligger på 30 sidor så det kan vara mindre men det måste fortfarande vara så detaljerat som möjligt
Senast redigerat av _2fast4you_ (3 april 2008)

blacken
3 april 2008
Varför inte vara helt "PC" och skriva om Trionic:s motorstyrning?

DFFL
9 020 Inlägg
3 april 2008
Skriv om drivningen.
Fram, bak OCH fyrhjulsdrift.

Då lär du få ihop 30-40 sidor.
Med luftfilter så får du nog har en bokstav per sida för att lyckas.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 644 Inlägg
3 april 2008
FireTraXX skrev:
Skriv om drivningen.

Det tror jag med..

Luftfilter 30-40 sider aldirg..

Drivning 30-40 sider ja!

Johan Lindgren

29 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Skriv om drivningen.

I rapporten så måste detta vara med:

1. Grund: vart görs alla delar som ingår i huvudkomponenten, vilka ämnen är det som finns i metallerna som används, hur utvinns dessa metaller, hur bygger man dessa delar.

2. Hur fungerar delen i detalj, hur byter man delen/ reparerar, mm

alltså rapporten måste vara skriven i minsta detalj förra året så var det en som skrev 28 sidor om ett oljefilter så ni förstår mitt dilema:(

Muttley
3 april 2008
shit vad många sidor ni måste skriva smile jag skrev kanske 10-15 sidor max, och mycket bilder :S

du kan ju skriva om en motor om de är intressant för dig.

DFFL
9 020 Inlägg
3 april 2008
_2fast4you_ skrev:
FireTraXX skrev:
Skriv om drivningen.

I rapporten så måste detta vara med:

1. Grund: vart görs alla delar som ingår i huvudkomponenten, vilka ämnen är det som finns i metallerna som används, hur utvinns dessa metaller, hur bygger man dessa delar.

2. Hur fungerar delen i detalj, hur byter man delen/ reparerar, mm

alltså rapporten måste vara skriven i minsta detalj förra året så var det en som skrev 28 sidor om ett oljefilter så ni förstår mitt dilema:(

Går du någon fordons-högskola eller?

Jag skrev nog inte ens 28 sidor under 3 år i gymnasiet...

EDIT:
Ja, högskolesnacket var ett skämt...
Senast redigerat av FireTraXX (3 april 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

29 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
shit vad många sidor ni måste skriva smile jag skrev kanske 10-15 sidor max, och mycket bilder :S

Skulle inte fungera rapporten skulle få vara på 10 000 sidor då jag skulle vara tvungen att skriva allt om alla delar sad

Muttley
3 april 2008
_2fast4you_ skrev:
tkd_rille skrev:

Skulle inte fungera rapporten skulle få vara på 10 000 sidor då jag skulle vara tvungen att skriva allt om alla delar sad

konstigt, är de gymnasie eller högskola? känns ju konstigt om de är gymnasie då man inte behöver skriva så mycket där.

28 sidor om ett oljefilter känns mycket tycker jg 0)

ja du ta drivningen eller något mindre smile eller hur en bränslepump eller liknande fungerar ?

29 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
_2fast4you_ skrev:
tkd_rille skrev:

konstigt, är de gymnasie eller högskola? känns ju konstigt om de är gymnasie då man inte behöver skriva så mycket där.

ja du ta drivningen eller något mindre smile eller hur en bränslepump eller liknande fungerar ?

Går på gymnasieskola, Skulle gärna kunna skriva om en bränslepump men vart kan jag hitta info om vart alla pumpens delar tillverkas samt hur de tillverkas?

1 002 Inlägg
3 april 2008
varför inte göra ett praktiskt arbete ? har du något att visa upp plus en rapport..så  gjorde ja..

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Muttley
3 april 2008
_2fast4you_ skrev:
tkd_rille skrev:
_2fast4you_ skrev:

Går på gymnasieskola, Skulle gärna kunna skriva om en bränslepump men vart kan jag hitta info om vart alla pumpens delar tillverkas samt hur de tillverkas?

tyvärr vet jag inte var du kan hitta de men går väl alltid googla eller försöka ringa någon som tillverkar.

eller göra praktiska arbeten?

mitt projekt arbete var renovering av en topp till en volvo penta smile

29 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Gräsberg skrev:
varför inte göra ett praktiskt arbete ? har du något att visa upp plus en rapport..så  gjorde ja..

Det skulle funka frågan är vad man skall bygga. Något förslag?

PS. Har 100timmar på mig

29 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
_2fast4you_ skrev:
tkd_rille skrev:

tyvärr vet jag inte var du kan hitta de men går väl alltid googla eller försöka ringa någon som tillverkar.

eller göra praktiska arbeten?

mitt projekt arbete var renovering av en topp till en volvo penta smile

Nice, har försökt o googla men där fick jag inte fram ngt som jag redan inte visste men jag kan ju ringa ngt företag som tillverkar dessa delar

Teknisk
328 Inlägg
3 april 2008
Luftfilter låter som en bra idé.

Då kan du ju beskriva skillnaderna mellan olika filtertyper (öppet kontra original fyrkantigt i box).
Skillnader i material (pappfilter och "skumgummifilter").
Förtjänster och nackdelar med att byta till ett öppet filter, med och utan avskärmning.
Förtjänster och nackdelar med tvättbart och icke tvättbart (ekonomiska aspekter och arbetstid).

Finns väl hur mycket som helst att skriva om det ämnet.

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.

29 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Maxen skrev:
Luftfilter låter som en bra idé.

Då kan du ju beskriva skillnaderna mellan olika filtertyper (öppet kontra original fyrkantigt i box).
Skillnader i material (pappfilter och "skumgummifilter").
Förtjänster och nackdelar med att byta till ett öppet filter, med och utan avskärmning.
Förtjänster och nackdelar med tvättbart och icke tvättbart (ekonomiska aspekter och arbetstid).

Finns väl hur mycket som helst att skriva om det ämnet.

Äntligen ngn som förstår, har du ngn aning om vart jag kan få tag på ovanstående info?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
3 april 2008
_2fast4you_ skrev:
Gräsberg skrev:

PS. Har 100timmar på mig

som våran skola altså, du skulle börjat i tid med ett praktiskt arbete wink, de är ju bara att knåpa ihop något du kan använda till nånting, de får ta MER än hundra timmar, men de måste ta MINST hundra timmar.
Senast redigerat av The_Mechanic (3 april 2008)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Teknisk
328 Inlägg
29 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
_2fast4you_ skrev:
Gräsberg skrev:

PS. Har 100timmar på mig

som våran skola altså, du skulle börjat i tid med ett praktiskt arbete wink, de är ju bara att knåpa ihop något du kan använda till nånting, de får ta MER än hundra timmar, men de måste ta MINST hundra timmar.

tror inte vi pluggar på samma nivå:P Vi får hundra timmar och inte en minut mer till hjälp får vi använda en av skolans tre verkstäder samt verkstädernas verktyg och datorer. Förutom rapporten och arbetet måste vi presentera resultatet för skolans lärare presentationen skall minst vara 30min långt och skall innehålla animeringar och pp
Senast redigerat av _2fast4you_ (3 april 2008)

1 207 Inlägg
3 april 2008
Varför inte bara skriva om ett turbo aggregat? Till det kan du hitta information till förbannelse. Just luftfilter tror jag kan vara svårarbetat medtanke på alla myter och oseriösa företag som sprider rykten som "du får 30% mer effekt!"... Om du förstår vad jag menar.
Senast redigerat av maco (3 april 2008)

Sök