2687
Sök

Problem med Volvo 855 T5R

11 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Hej!

Har problem med att bilen hackar och har sig vid fullt gas pådrag? Den är chippad med ProChip som ska få bilen till ca 290Hk men känns inte som det? bilen har även ett 2,5" Jt system från kat, kanske chippet som bränt? någon som vet?

Passar Volvo 855R´s boxar i T5Ren?

mvh Bobby

2 911 Inlägg
5 april 2008
Troligen är chippet lite halvdant vid höga varv, berättade du för dem vad du gjort med bilen innan chippet monterades?
Det jag menar är skillnaden mellan orginalssytem och ett större är rätt stort rent mjukvarumässigt då man bör parera skillnaderna i soppan/tändning. (Mindre mottryck, höga varv, mer soppa)

bäst
319 Inlägg
5 april 2008
det är inte luft masse mätaren? har du öppet filter? sitter det fast riktigt? kompisen skulle löda in chip i min gamla s40 då brände han först styrenheten sen så visade det sig att luftmasse mätaren oxå hade fått stryk. kolla om den går normalt när luft mätaren är ur kopplad!
Senast redigerat av kalle_fiat (5 april 2008)

Teddan
2 495 Inlägg
5 april 2008
Decibel skrev:
Troligen är chippet lite halvdant vid höga varv, berättade du för dem vad du gjort med bilen innan chippet monterades?
Det jag menar är skillnaden mellan orginalssytem och ett större är rätt stort rent mjukvarumässigt då man bör parera skillnaderna i soppan/tändning. (Mindre mottryck, höga varv, mer soppa)

2,5" efter katt ändrar inte någont nämnvärt på mottrycket.

jag tror hellre på dåliga stift och eller lmm.
sen kan man ju klura vidare om inte det skulle funka, tex läcka på trycksidan osv.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

8 252 Inlägg
5 april 2008
Dags att byta soppafilter, tänddelar kanske, kolla om du har nåt luftläckage.

EDIT: Rent fysiskt passar en r-box i en t5r, men då det är vissa tekniska skillnader mellan de motorerna så behöver det inte funka så bra.
Senast redigerat av Marlboroman (5 april 2008)

11 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
jag tackar för tipsen ska nu försöka hitta felet börja med tändstift och kablage iomed att det inte är bytt på över ett år sad, om inte det hjälper ska jag prova med R boxarna.

mvh

Sök