3410
Sök

Volvo 940 går inte som den ska.

32 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
Hallå. Jag har fått ett stort problem med min 940.. Den har gått hur bra som helst tills för några dagar sen. Den brukade starta direkt. Nu tar det upp mot 5 försök. Sen blir det stora problemet. Motorn står och går, man kan gasa lite försiktigt men om man trycker på så vill motorn dö. Ibland går det att få upp varv men efter ett tag så börjar den dö igen. släpper man på gasen så lägger den sig på vanligt tomgång. och så här håller det på. Det har blivit värre. Måste ha hjälp med detta. tacksam för svar.

MVh// Markus

volvoraggare
4 776 Inlägg
14 december 2007
låter som att du får dåligt flöde

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

68 Inlägg
14 december 2007
jag tycker nästan det låter som om han har gått in i backupp systemet.......kolla om lmm är hel okej å så att alla sladar till den sitter som dom ska.......du kan ju kolla om du får upp nåra fel koder med...

såg sen med att du kör med öppet filter......
om man bara slänger dit det direkt på lmm så kan det ge väldigt instabil avläsning av hur mycket luft som kommer in.   det öppna lufftfiltret renar heller inte så bra som det ska så kan vara att det kommigt in något skit å slagist sönder dina trådar du har i lmm.......om jag va du skulle jag iafa kolla upp detta.... om den e hel/trasig......
Senast redigerat av wallden88 (14 december 2007)

32 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
Jag var så lat att jag åkte med bilen till verkstaden förut. Det va ett litet knepigt fel. Dom sa att bensinen i tanken inte kom fram till pumpen.. så vi tankade upp fullt. och nu går den hur bra som helst igen. Bara att lägga till tanken var INTE tom när jag åkte dit tongue

39 Inlägg
14 december 2007
förpumpen som strular med andra ord:) under 20 liter så är det svårstartade..

varvstopp är bättre än sex:)

32 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Vad ska jag göra åt detta? det är ju lite jobbigt att alltid köra med full tank.

2 271 Inlägg
15 december 2007
mago_burton skrev:
Vad ska jag göra åt detta? det är ju lite jobbigt att alltid köra med full tank.

byta förpump?

32 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
lingua skrev:
byta förpump?

Jasså det säger du?

948 Inlägg
15 december 2007
har du för årsmodell på din 940? för på min 97:a sitter det bara en i tanken
testa lmm. ryck ur kabeln blir det nått skillnad typ den går upp lite i varv och låter allmänt slö då är det inte den
har du fått nån felkod dvs lambda lampan lyser? har du så du kan läsa av felkoder själv? eller har du en kontakt för det i mitten facket i så fall försök få den till volvo så kan dom läsa av dom åt dig kan vara värt och spara pengar på i slutändan

32 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
TobbeTT  skrev:
har du för årsmodell på din 940? för på min 97:a sitter det bara en i tanken
testa lmm. ryck ur kabeln blir det nått skillnad typ den går upp lite i varv och låter allmänt slö då är det inte den
har du fått nån felkod dvs lambda lampan lyser? har du så du kan läsa av felkoder själv? eller har du en kontakt för det i mitten facket i så fall försök få den till volvo så kan dom läsa av dom åt dig kan vara värt och spara pengar på i slutändan

Det är en 95:a men jag tror att felet sitter i pumpen.. för det har inte hänt att den går kast igen, för nu ser jag till att jag alltid har mycket soppa i tanken.
Jag tackar för svaren.

948 Inlägg
19 december 2007
hmm låter lite konstigt men testa att även byt bränslefilter är ju inte så svårt och ett filter kostar inte så mkt och se till att du får nya koppar tätningar smile

61 Inlägg
6 april 2008
har haft samma fel på min 940, bytte förpumpen och nu går den perfekt! förut kunde ja inte köra den när soppa lampan tänt sej, den fick inge soppa alls då typ.

Sök