2754
Sök

Byta mätarhus? till en med mindre KM körda och har varvmätare.

Bmw E36
304 Inlägg
11 mars 2006
Trådstartare
Hej, hade uppe en tråd tidigare men fick inga tillräckligt vettiga svar.

Finns det några problem på tex besiktning om jag har bytt min mätarhus till en med mindre KM körda? Kan det finnas problem annanstans om jag gör det?

Sen andra saken.

Jag har en mätarhus utan varvmätare och vill byta till en med varvmätare, hittade en för ganska så vettigt pris så nu behöver jag snabba svar från er kunniga inom detta.
Går det att byta mätarhus till en med varvmätare?
Hur får jag varvmätaren att funka sedan? Måste jag koppla nån kabel eller liknande?
Måste nog köpa den för sig isåfall, vad kan en sådan kosta?

Är det svårt att byta mätarhuset??
Kan det finnas några problem när jag byter mätarhuset?

Snabba svar är jag tacksam för.

Mvh: Valkonen

228 Inlägg
11 mars 2006
på besiktningen regestrerar de bara mätarställningen...men om du vill vara duktig så kan du ju säga till...det andra problemet är bara ta en kabel från spolen...eller kolla hur det är draget i den bilen den satt i..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

Bmw E36
304 Inlägg
11 mars 2006
Trådstartare
Ok.. altså dom kollar inte vad jag har haft förut på mätaren?

Hur ska jag få min varvmätare att funka sen? Är det nån kabel som måste dras? Hur mycket kan en sådan kabel kosta?
Kan inte kolla hur den var dragen i andra bilen för att jag tänker på att beställa den utomlands ifrån.

228 Inlägg
11 mars 2006
oftast är varvräknaren satt på tändspolen...fråga mig inte hur den fungerar vet bara att den sitter där..wink o svar ja de skriver bara av aktuell mätarställning...

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

736 Inlägg
11 mars 2006
Skruva loss varvräknaren från instrumentet med varvräknare och skruva loss klockan i ditt instrument. Sedan skruvar du i varvräknaren i ditt orginalinstrument. Varvräknaren ska ha en kabel från tändspolen... Då har du inga problem med mätareställningen eftersom du bara bytt ut själva klockan mot varvräknaren. Gjorde jag på min twofårti...

Sök