3961
Sök

Kan man gjuta bodykit sj för en billig slant??

351 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
hej jo ja undra ifall de fanns något billigt sätt att göra eller bygga på underkanten på kofångarna,kanske glasfiber eller något??finns de någon som har gjort ett bygge som inte kosta så mycke och man kan klara själv att gjuta eller slipa o forma.glad över svar skicka gärna bilder om ni har=)

Dansken

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
9 april 2008
Finns en väldigt massa trådar om just det här ämnet..
men iaf, bror min gjorde som så att han köpte en beggad original kjol till någon bil och klippte av den lite sen gjuta ihop med glasfiber sen på med fogskum och forma lite till.. Resultatet pratar nog för sig själv.

https://www1.garaget.org/archive/33189/31468/31468-804075.jpg
Senast redigerat av Streethawk (9 april 2008)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

351 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
de blev ju skitbra,men vart kan man köpa sådan skum då??,o kan man gjuta direkt på kofångaren och på sido tröskeln ja har ju plast skydd på mina balkar så kan man gjuta på dom kanske??

Dansken

Saab
344 Inlägg
9 april 2008
fogskum kan du köpa på bygghandlen, fellesson bejer. osv

Lite överallt..
612 Inlägg
9 april 2008

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

31 Inlägg
10 april 2008
alltså jag är skeptisk... vad kostar en kjol och vad får du betala för allt material... min gissning är att man har tur om den hemmagjorda blir billigare
visst man får en "unik" kjol men alltså jä***rs vad jobb det är att få allt symmetriskt och så plant att lacken inte återspeglar allt ojämnheter... tror det är veckor av slipa, lacka, gör om...
Risken är att man "designar" den efter vad som är enkelt och inte vad som är snyggast när man står där med glasfiber upp till armbågarna.

OM du tycker ovanstående är bullshit föreslår jag att du skaffar skum-block divynicell/cibatool eller liknande och modellerar upp på bilen... putsa spackla lacka... till du är nöjd sedan gjuter du av den (tänk på att du måste få ur den ur formen när du när du gör din skum-spoiler) och sedan använder du avgjutningen som form... asmycket jobb om det ska bli bra.

Sök