3423
Sök

Volvo 740 GL 1988 misständer

11 april 2008
Trådstartare
tjenare big_smile har problem med pärlan den har stått hela vinterna och nu när jag skulle starta den misständer den och har sig, Bytte tändstift och ventilkåps pakning någon som har något tips? vad det kan vara,spridare filter? m.m komm gärna med förslag

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
12 april 2008
fördelaren dom brukar alltid oxidera igen när dom stått länge....nästan så ja kan garantera att de är det...

12 april 2008
Trådstartare
jag ska kolla upp de

The one and only
1 091 Inlägg
12 april 2008
Kolla så du inte har läckage någonstans på insugssidan, kan vara någon slang som torkat sönder eller nåt sånt. Insugsröret som går från luftburken till insuget brukar kunna gå sönder på undersida precis i böjen där det är räfflat, kolla så det inte läcker där. Annars kollar du luftmassemätarn, koppla bort kontakten o se om den går sämre eller om den går likadant. Går den likadant så är det nog den som är paj smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

12 april 2008
Trådstartare
hmm okej, jag har kollat upp nästan allt nu tongue tänd kablar,m.m bara Luftmassemätarn och insugnings röret kvar, hörde en Luftmassemätare skulle vara jävligt dyr yikes tack för tipset, uppskattar d tongue  cool

Sök