3450
Sök

Smakråd angående bromsoksfärg.

11 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
#1
Ska sätta lite färg på bromsklossarna.
Villa ha lite smakråd angående vilken färg jag ska ha. har svårt att bestämma mig ^^

You never catch me alive...
..Again!

1 079 Inlägg
14 april 2008
#2
Svart skulle vara najs på din bil tror jag. Ovanligt men snyggt på en bil som har så mkt svarta detaljer i övrigt.

143 Inlägg
14 april 2008
#3
kör du silver hammarlack så kommer oken se nya ut.. smile

11 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
#4
Audison skrev:
kör du silver hammarlack så kommer oken se nya ut.. smile
funderar starkt på silver.
stor skillnad om man tar hammarlack eller "vanlig" färg.?

You never catch me alive...
..Again!

ArtDirector
462 Inlägg
15 april 2008
#5
jag rekomenderar starkt att köra med vanlig spraylack (ej biltema dock) och lägga lager på lager med gärna värmepistol mellan lagren så att det inte blir blöta pölar och rinningar... sen när du nått ett bra ressutltat (4-5lager) så kör du med klarlack 3-4lager med samma procedur... brukar bli jävligt snyggt och nej den brinner inte upp av värmeutvecklingen... blir jävlligt snyggt men jämn fin blank yta...

ang. färg... vita smile nämen hade kört på mörkröda eller svarta på din bil!

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

11 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#6
G-Bruno skrev:
jag rekomenderar starkt att köra med vanlig spraylack (ej biltema dock) och lägga lager på lager med gärna värmepistol mellan lagren så att det inte blir blöta pölar och rinningar... sen när du nått ett bra ressutltat (4-5lager) så kör du med klarlack 3-4lager med samma procedur... brukar bli jävligt snyggt och nej den brinner inte upp av värmeutvecklingen... blir jävlligt snyggt men jämn fin blank yta...

ang. färg... vita smile nämen hade kört på mörkröda eller svarta på din bil!
okej. tar bara nån minut att torka med värmepistol då eller?

mörkröda skulle kunna bli snyggt.
tror dock jag ska behålla hela svart/silver konceptet tills jag lakerar om bilen.

You never catch me alive...
..Again!

8 156 Inlägg
15 april 2008
#7
Jag gillar svart. Cleant och bra wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök