3014
Sök

Dubbla utblås Tips

43 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Hej jag vill ha dubbla utblås tips med nån bil eller nått mvh Eddie

Rocketdog
270 Inlägg
14 april 2008
Du vill altså ha tips hur man bygger ett avgassystem med dubbla utblås, eller ?

duger det om jag säger att man kan göra dubbla utblås till det mesta ? big_smile
Senast redigerat av Criton (14 april 2008)

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

* Klåpare
1 718 Inlägg
14 april 2008
Har du kollat Simons Sportsystem?

Till VW:
http://www.simons.se/Katalog/VOLKSWAGEN … XHAUST.htm

Till Merca:
Nej, det har dom inte. Men original duger väl på CLK? tongue

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Meister
6 763 Inlägg
14 april 2008
Jag fattar inte? Jag köpte mitt dubbla frrån summitracing.com men de lär inte passa någon av dina bilar. Var snäll och formulera om frågan så att vi förstår för jag va inte den första som inte fattade big_smile

8 156 Inlägg
14 april 2008
Vill du ha tips på bilar med dubbla utblås, så att du kan se vad som är snyggt?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
14 april 2008
DUbbla utblås kan ju vara 2 pipor bredvid varandra eller ett i varje hörn också. tongue
Snackar vi 2 pipor i ett hörn kan du ju köpa ett ändrör på biltema som enklaste lösning.
Bygger man själv finns det inte mycket som kan stoppa dig egentligen om man säger så. tongue

//Edge

60 Inlägg
15 april 2008
Jag kör på dubbla dvs ett rör i varja hörn eller dual som det kallas. Du kan ju kolla på min om du tycker det är snyggt. Det är custom byggt av Stjernqvist Racing i Uddevalla.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 april 2008
Vill du ha så knalla in på Ferrita och be dom bygga det.
Lättare än så blir det inte.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

43 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
Jag vill ha ett i varje hörn  skulle sita fint tror jag  vill ha bilder och mer infooo

9 108 Inlägg
15 april 2008
Kolla hur det ser ut under till att börja med, kanske har du lika tur som mig och kan göra så här:

(obs, inte klart här men du ser principen)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/736/3603/736-16368.jpg

Jag och en svetskunnig polare mecklade ihop det på en lagom stund. Dock är det dubbelt avgassystem på min ända från grenröret så det förenklade ju saker och ting, men det finns förgreningar att köpa på dom flesta reservdelsbutiker typ micro, mekonomen, autoprodukter osv.

Finns det dåligt med plats bakom bakkjolen blir det värre, men lämna till något företag så fixar dom det. A-alt avgas i Mölndal t.ex. fixade åt en polare.

120 Inlägg
15 april 2008
Hålsåg;)

Sök