2385
Sök

Ferrari 348, bra bil???

657 Inlägg
13 mars 2006
Trådstartare
#21
Miro76 skrev:
Med tänke på driftkostnaderna så skulle jag nog välja en porsche. Om man tittar tex på annonserna så ser man ganska snart att porsche bilarna har gått betydligt längre o det är mindre "gjort" med dom. Har själv ägt en 911 o var grymt impad på driftsäkerhet o att det inte var dyrare att äga än en BMW. Min 911 hade ju några år på nacken men VILKEN BIL!!!!

Porsche??? Då kan man ju lika gärna köra en trimmad vw bubbla, typ lika fula... Säkert bra bilar men karossen på en 911 ser ju bedrövlig ut

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
13 mars 2006
#22
Min farbror har en ferrari och jag har varit med på ferraristi svezias möten ett flertal ggr.
Jag tror inte så många medlemar kan ha fel, byta kamrem på en ferrari är minst 25000:- och det är inget du gör själv. Min farbors  Ferrari har stått ett par år nu, reparationen han har gjort nu är än så länge uppe i 68 000:-. Ferrari är ingen billig bil att äga...

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

2 Inlägg
13 mars 2006
#23
Ferrari 348 är absolut inte en billig bil att äga. Den tillhör tvärtemot en av de dyraste avv serva osv. Men om du bara tänker ha den en sässong så gör det inte så mycket, då kan du ju köpa en nyservad. Men om du vill ha en Ferrari som tål att köras på ett helt annat sätt, och som är en mycket bättre bil, slå då till på en 355 eller nyare. Viswserligen dyrare i inköp, men det lönar sig ganska snabbt! 355:orna är både värdebeständigare och betydligt bättre kvalitetsmässigt.

Det där med att mecka själv är ingen bra idé, går något snett så räkna med 200 000kr för en utbytesmotor till 348:an.

Lycka till med Ferrariköpet.

657 Inlägg
13 mars 2006
Trådstartare
#24
Gemballa skrev:
Ferrari 348 är absolut inte en billig bil att äga. Den tillhör tvärtemot en av de dyraste avv serva osv. Men om du bara tänker ha den en sässong så gör det inte så mycket, då kan du ju köpa en nyservad. Men om du vill ha en Ferrari som tål att köras på ett helt annat sätt, och som är en mycket bättre bil, slå då till på en 355 eller nyare. Viswserligen dyrare i inköp, men det lönar sig ganska snabbt! 355:orna är både värdebeständigare och betydligt bättre kvalitetsmässigt.

Det där med att mecka själv är ingen bra idé, går något snett så räkna med 200 000kr för en utbytesmotor till 348:an.

Lycka till med Ferrariköpet.

ok ok... jo köpet lär ju dröja några år men smile

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Colaberoende
1 219 Inlägg
13 mars 2006
#25
Jag bor ju också nära Von Braun och har varit med på några av deras träffar och känner ett par som jobbar där. Jag e inte ett dugg insatt i Ferarri men har hört att för ett kamremsbyte så plockas motorn ur på vissa modeller... ( Såg att Klubbmannen redan skrivit det) Det låter svinigt jobbigt om jag får säga mitt.
Bilarna är ju gjorda för att gå lite mer än det normala.

Annars e det kanonfina bilar men innan du handlar så tycker jag nog att du ska ringa Torbjorn eller någon av hans mek på Von Braun och kolla lite extra.

Försäkringarna borde ju kosta en del också beroende på vart du bor..

/Ena


657 Inlägg
13 mars 2006
Trådstartare
#26
Ena skrev:
Jag bor ju också nära Von Braun och har varit med på några av deras träffar och känner ett par som jobbar där. Jag e inte ett dugg insatt i Ferarri men har hört att för ett kamremsbyte så plockas motorn ur på vissa modeller... ( Såg att Klubbmannen redan skrivit det) Det låter svinigt jobbigt om jag får säga mitt.
Bilarna är ju gjorda för att gå lite mer än det normala.

Annars e det kanonfina bilar men innan du handlar så tycker jag nog att du ska ringa Torbjorn eller någon av hans mek på Von Braun och kolla lite extra.

Försäkringarna borde ju kosta en del också beroende på vart du bor..

/Ena

Ja bor mitt ute i ingenstans ja, typ billigaste försäkringsläget man kan få smile

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

694 Inlägg
13 mars 2006
#27
Lone Star skrev:
Om en kamrem går på 26000 ska jag starta mitt egena lilla kamremsföretag!

haha synd att du kommer gå i konkurs eftersom det inte finns några bilar att byta på:D


tekniker
88 Inlägg
15 mars 2006
#28
Hej igen, ser till min fasa att jag faktiskt hade ruskigt fel i mitt påstående att Ferrari 348 har kamkedjor och inte kamrem. Clearade saken med en bekant Ferrari Mekare som självklart gav det rätta svart om än med viss tvekan.
Ferarri 348 har kamrem, men huruvida det kostar 26000 att byta den kan man tvista. Han menade på att det trist nog tar ca 12 timmar att göra jobbet... så om priset är 26 så blir det en timpeng på ca 2000,oo
mvh MJ


231 Inlägg
15 mars 2006
#29
Vet inte var ni har fått priserna ifrån. Jag lade upp en länk tidigare i denna tråd till Von braun, Där finns en prislista på dom flesta bilar och typer av jobb. Ex kamremsbyte 348:

Kamremsbyte* Skall utföras var 24:e månad eller var 40 000:e kilometer. Inkluderar ur- och inmontering av motor, kamrem samt även AC-, generator- och vattenpumpsrem. Spännrullar och oljebyte motor tillkommer.  19 188:- inkl moms


King Of The Road
154 Inlägg
16 mars 2006
#30
köp en ferrari du!

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!


Sök