Jo, ta bort den där bryggningen som du har gjort, passa så att inte kabeln brinner, då kan det vara mycket som går åt helvete, plasten runt kabeln smälter och lämnar fina spår efter sig. Det hände en kompis till mig, sket i att säkra en gång.. Dock så hade han dragit den tillsammans med övrigt kablage i bilen så hans elsystem brann upp, bara att skrota bilen! Skulle bli dyrare att dra nytt än att köpa en likvärdig bil (Opel Omega)
MVH Matte!
Ah fy tusan, det ska man passa sig för! Är själv elektriker, så jag vet också hur noga det är att säkra upp rätt. /Robin
Har inte basen 2X4-Ohms spolar? Isåfall har du den rätt kopplad(parallell).Är basen på 2X2Ohm skall du koppla i serie.Står i tidigare länkad manual exakt hur du skall koppla.
yup såg det högtalarkabeln är det inget fel på . Men jag ska inte bara ha ena spolen ikopplad bara då ? tyckte jag såg det nånstans i manualen dom hade det så. Om jag kopplar serie ska jag dra plus från ena spolen till den andra å sen till steget å likadant med minusen eller hur blir det då ?