2409
Sök

Säkring glöder, varför ?

10 287 Inlägg
14 mars 2006
Absolut. Bara du bor i Stockholm så.....

Fast inte nu i helgen, då skall jag dra om elen i en Caterham åt en farbror i Täby.

/Göran

Ronnie.L skrev:
Fast du kan gärna komma över och göra en översyn på det å säga vad för tokigheter vi gör. Bortsett placeringen av högtalarna smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

914 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
Nja är en hyffsat bra bit därifrån jag bor tyvär

75 Inlägg
14 mars 2006
Spawner skrev:
Jo, ta bort den där bryggningen som du har gjort, passa så att inte kabeln brinner, då kan det vara mycket som går åt helvete, plasten runt kabeln smälter och lämnar fina spår efter sig.
Det hände en kompis till mig, sket i att säkra en gång.. Dock så hade han dragit den tillsammans med övrigt kablage i bilen så hans elsystem brann upp, bara att skrota bilen! Skulle bli dyrare att dra nytt än att köpa en likvärdig bil (Opel Omega) smile

MVH Matte!

Ah fy tusan, det ska man passa sig för! Är själv elektriker, så jag vet också hur noga det är att säkra upp rätt. /Robin

Har bytt namn till ''Robininfocus'' pga bilbyte..

Hewi
571 Inlägg
15 mars 2006
Har inte basen 2X4-Ohms spolar? Isåfall har du den rätt kopplad(parallell).Är basen på 2X2Ohm skall du koppla i serie.Står i tidigare länkad manual exakt hur du skall koppla.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Hewi
571 Inlägg
15 mars 2006
Okey , ser nu att Solo X18 finns med 2X2-Ohm och 2X1-Ohm , oavsett modell skall du koppla i serie och får då 4-Ohm respektive 2-Ohm.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Hewi
571 Inlägg
15 mars 2006
Du bör också ha minst 2X4mm2 högtkabel per spole om dom är korta annars 2X8mm2 enl manualen.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

914 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
yup såg det högtalarkabeln är det inget fel på . Men jag ska inte bara ha ena spolen ikopplad bara då ? tyckte jag såg det nånstans i manualen dom hade det så.
Om jag kopplar serie ska jag dra plus från ena spolen till den andra å sen till steget å likadant med minusen eller hur blir det då ?

10 287 Inlägg
15 mars 2006
Serie:

<steg minus> ---- <1-> : <1+>------<2->:<2+>------<steg plus>

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

914 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
oki tackar har läst mina manualer lite grundligare nu så har ett par saker å göra nu får se vad som sker efter det.

Hewi
571 Inlägg
16 mars 2006
Med tanke på att du köpt grejor för närmare 30000kr(för bara basljudet) borde du få all info du behöver av firman du köpt av.
Senast redigerat av pwilhelm (16 mars 2006)

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Sök