Tjena alla, nu är det så här att för 3 månader sen ungefär så började jag få ett metalliskt "gnissel" från min Golf R32a. Eftersom jag inte är nån mästare på bilar lät jag polarn som är skillade på bilar lyssna efter vad det kunde vara. Polarn hade inte en aning, hade aldrig hört nått liknande sa han. Lämnade in bilen på en verkstad och dom tyckte de lät som att det kom från Växellådan. Enda valet var väl att låta dom plocka ner den för att kolla.
Efter en dag fick jag ett ganska trist besked. Svänghjulet hade 'lossnat!' och legat och skrapat mot ytterkåpan på växellådan så att det nästan gått hål, jag menar bilen har bara gått 5700 mil. Som tur är så gick det på maskinskadeförsäkringen, men försäkringsbolaget vägrade betala för en ny låda för dom var tydligen inte helt gratis till en R32a.
Efter att försäkringsbolaget snackat med verkstaden och Volkswagen så tog dom beslutet att beställa en ny ytterkåpa och montera på den gamla lådan efter att försäkringsbolaget först ville svetsa den.
Efter en månade ungefär frågade jag Volkswagen vad det var som tog sån tid och dom svara att leverantören av ytterkåpor hade upphört, "Jaha, vad gör man nu då?" frågade jag. Dom skulle söka vidare i europa efter en del fick jag till svar.
Snacka med dom senast förra veckan och då sa dom att dom skulle svetsa det eftersom det inte finns en enda del i hela Europa(!). Fråga då om dom tog emot den i inbyte efterdom svetsat lådan och fick då -"Njaaee det är ju ingen som ser det", Frågade igen om dom tog den och han svara återigen "Njaae", Med andra ord Nej. Så nu sitter jag här utan bil efter 3 månader med försäkringsbolaget och Volkswagen som kastar problemet mellan sig.
Så vad ska man göra har snackat med dom otaliga gånger utan att det händer nått.
Ångrar dock att jag inte tog stilleståndstillägget på försäkringen, då hade jag väl förmodligen kunnat köpa en ny bil nu
Tack för att ni orkade läsa (Jobbat natt så stavningen är kanske lite sådär)