3313
Sök

Säkringarna på batteriet - Golf TDI -99

173 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
Hej!

Dessa tre 30A säkringarna som sitter på batteriet i en TDI -99. Vad går dessa till? vill mest veta vad den längst åt vänster (om man står framför bilen och kollar mot motorn) går till. Den har nämligen brännt och jag märker ingen skillnad :S Det stod inget i manualen heller.

Hoppas någon vet

173 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Ingen som vet? smile

Administratör
2 980 Inlägg
30 april 2008
Den längst åt höger går till ABS i alla fall.....

En kopp av den svarta såsen...

173 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Goffen skrev:
Den längst åt höger går till ABS i alla fall.....

Framifrån sätt?

Jag har bytt säkring nu iaf och gjort iordning. Men nu tändes abs lampan. Det är inget annat som den säkringen går till? den längst till vänster framifrån sätt.

Administratör
2 980 Inlägg
5 maj 2008
Nja det är den längst till vänster i färdriktningen som går till absen. När man tittar i kretschemat så ser man ju inte säkringshållaren på batteriet utan man måste nästan veta vart kablarna tar vägen för att få fram hållaren och även då visar den bara just den säkringen som går till det du letar efter. Detta gör det hela lite mera knepigt att få fram.

En kopp av den svarta såsen...

173 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Goffen skrev:
Nja det är den längst till vänster i färdriktningen som går till absen. När man tittar i kretschemat så ser man ju inte säkringshållaren på batteriet utan man måste nästan veta vart kablarna tar vägen för att få fram hållaren och även då visar den bara just den säkringen som går till det du letar efter. Detta gör det hela lite mera knepigt att få fram.

jaha, okej. DU vet möjligen inte om någon av dessa är till ACn? har nämligen ingen kyla heller sad

4 554 Inlägg
5 maj 2008
är den sönder så byt den bara:P men som sagt en av dom är till abs en kommer från generatorn dom andra vet jag inte heller faktiskt

Sök