Ursäktar att det dragit ut på tiden så, har bara hunnit småpyssla lite emellanåt så har inte känts motiverat att lägga upp fler bilder men nu så har det hänt en del.
Har slitit ur högtalarna i hatthyllan och dragit en massa kablar. Efter 3 gånger med samma kablar så börjar man kunna dem.
Ville vara på den säkra sidan så kablarna i motorrummet går fint i värmetålig slang och en 300A säkring ska hålla koll på skiten
De gamla högtalarna i hatthyllan var inte i toppskick, kanske inte så konstigt att det inte spelade bra i bilen innan
Dessa kommer bytas ut mot nya doningar från MBQuart, kommer dock inte ihåg modellbeteckningen på dem. De nya kommer sitta tillsammans med kondensatorn, en rejäl apparat från Rödek, i en modifierad hatthylla.
Provmonterat i bilen, hela kalaset ska plastas och kläds med antagligen skinnimitation, har inte riktigt bestämt mig än.
Slutstegen kommer att placeras under "golvet" i bagaget och täckas med tonat glas, vilket jag vet blir snyggt (hade det i förra bygget). Här är bilder på distansklossarna som "bottenskivan" kommer att sitta skruvad på, 45x45 regel som limmats i plåten med Lim&Byggfog (typ Sikaflex), hoppas verkligen det håller
Skivorna på sidorna är också limmade med Lim&Byggfog för att själva "golvskivan" ska ha något plant att ligga på och vara lätt att fästa.
Här är skivan som stegen kommer att skruvas i provmonterad, måste vänta på att limmet ska torka innan jag skruvar dit den, den kommer nog kläs i något eller målas. Valde plywood mest för viktens skull, MDF är bra men tungt och slår sig inte som plywooden
Har även hunnit plasta och spackla hatthyllan, eftersom det redan finns så många trådar med plastning så skiter jag i att lägga upp bilder på det och visar istället här det färdiga resultatet (läs jag glömde ta bilder). Är dock inte 100% nöjd men helt okej för att vara första gången. Den är grymt knölig att få i men det ska gå, det måste gå. Vilja, våld och vaselin!
Det var allt för denna gången, återkommer med mer om några dagar
//danneliito