3243
Sök

Ingen garanti på trasig ljuddämpare från Biltema?

Administratör
11 960 Inlägg
7 maj 2008
Skilj på Garanti och öppet köp.

Garanti är garanti och är en försäkring på att varan ska uppfylla vissa krav under en viss tid. Sen kan vilkoren säkert skilja sig mycket beroende på produkt, men jag har lite svårt att tro att garantin på dämpare upphör så fort man monterar den. Är den trasig från fabrik så är den, en normal människa måste montera för att ens kunna upptäcka det.

Jag hade gått tillbaka med den iallafall och krävt en ny, jag har svårt att se det här vara nått problem. Antingen så formulerade du dig fel när du berättade om ditt problem eller så missförstod de helt enkelt. Det är vad jag tror iallafall.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

10 287 Inlägg
7 maj 2008
Precis.

Det blev lite OT och chatt-nivå på denna tråd.

Håll er till OP:s ämne annars låser jag tråden.

Göran
Moderator

caromania skrev:
Gör inte om det här till en "Biltema-kvalitetstråd", för det finns massor med folk som kan intyga att det är precis samma kvalitet som "original". Tror du att Volvo tillverkar sina "originaldelar" själva. Ha ha.

Åter till tråden: Biltema är mycket intresserade av att tvätta bort den sk Feltemastämpeln. Därför är det självklart så att de kommer att lösa in din dåliga dämpare om du åker dit.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 050 Inlägg
7 maj 2008
Dave_C70 skrev:
Jag säger som jag alltid har sagt: Det finns inga genvägar till den perfekta delen, dårå. Finns en orsak till att Feltema har billiga grejer, de säljer helt enkelt bara skit. Köp kvalitét från början, the original and best!

Vilket orättvist "SKITSNACK" om Biltema.
Min egen uppfattning är att Biltema saluför ett mkt brett utbud av bra tillbehör och reservdelar, dessutom ofta till oslagbara priser. Många av bilreservdelarna har ofta visat sig vara både Volvo original samt även BMW orig, loggan brukar oftast vara bortfilad.

Jag köper hellre BMW original delar hos Biltema för en 1/5 del av priset mot vad BMW vill ha. big_smile
Visst finns det även KRIMS-KRAMS hos Biltema med, men man får väl sålla.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Sök