2778
Sök

relger för fartkameror!??

184 Inlägg
7 maj 2008
Enkelt svar: Är det föraren eller ägaren som drabbas av böterna?
Svar: Det är alltid föraren som är ansvarig och får betala eventuella
böter.

Taget från vägverkets hemsida.
http://www.vv.se/templates/page3____12403.aspx

21 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
jag tackar för alla svar och hoppas på att det inte kommer några otrevliga brev från polisen smile

Thorssa
7 maj 2008
Gloremir skrev:
bötern komemr ändå. tro mig :Pdom skiter oftast i att bilden inte visar hela ansiktet. det får ägaren av bilen förklara att det inte är han. kan han bevisa + namn ge den som körde ändras bötern till den personen istället. min polare lånade ut bilen till sin bror som gjorde som du beskrivde. bötern kom till min polare som ringde vägverket och sa att det inte är han som körde bilen då. då kom frågan vem som kört bilen och vilken koppling man har till den personen. han vägrade att namnge sin bror och då vart svaret: betala bötern eller så blir det en rätslig process av det hela. förlorar man då blir det bra mkt dyrare än bötern.

man kan ju alltid chansa o se vad som händer. men inte värt det enligt mig iaf.

mvh

björn

Varför sitter du och skriver saker som är helt tagna ur luften? Blir så less på alla som sitter o gissar o hävdar att det de säger är helt säkert. Ni hjälper inte till precis...

5 198 Inlägg
7 maj 2008
Thorssa skrev:
Gloremir skrev:
bötern komemr ändå. tro mig :Pdom skiter oftast i att bilden inte visar hela ansiktet. det får ägaren av bilen förklara att det inte är han. kan han bevisa + namn ge den som körde ändras bötern till den personen istället. min polare lånade ut bilen till sin bror som gjorde som du beskrivde. bötern kom till min polare som ringde vägverket och sa att det inte är han som körde bilen då. då kom frågan vem som kört bilen och vilken koppling man har till den personen. han vägrade att namnge sin bror och då vart svaret: betala bötern eller så blir det en rätslig process av det hela. förlorar man då blir det bra mkt dyrare än bötern.

mvh

björn

Varför sitter du och skriver saker som är helt tagna ur luften? Blir så less på alla som sitter o gissar o hävdar att det de säger är helt säkert. Ni hjälper inte till precis...

Precis.. kvalificerat skitsnack.Det som gäller finns att läsa på vv.se

Muttley
7 maj 2008
JapMax skrev:
Jävla massa bullshit från vissa.. Bara för att Gloremirs lossaskompis molgan råkat ut för det dramatiska han berättar betyder inte det att de är lagen, vilket det inte är.

Det är föraren som får böter, inget annat! Ingen identierbar förare, inga böter!

de är ju igentligen ren bullshit det med. för att min släkting åkte på de då han körde företagets bil. och när bild och böterna kom till företaget var de tvugna att peka ut min släkting. vilket faktiskt är rätt bra, för vet ägaren inte vem som kör deras bilar så är de ju inte värda någon försäkringspremie som är låg heller smile

Muttley
7 maj 2008
gamlingen skrev:
Thorssa skrev:
Gloremir skrev:

mvh

björn

Precis.. kvalificerat skitsnack.Det som gäller finns att läsa på vv.se

kluven fråga detta. säg inte att de snackar ren bullshit då detta är sant att man inte behöver kunna se föraren för de har hänt.

12 086 Inlägg
7 maj 2008
tkd_rille skrev:
JapMax skrev:
Jävla massa bullshit från vissa.. Bara för att Gloremirs lossaskompis molgan råkat ut för det dramatiska han berättar betyder inte det att de är lagen, vilket det inte är.

Det är föraren som får böter, inget annat! Ingen identierbar förare, inga böter!

de är ju igentligen ren bullshit det med. för att min släkting åkte på de då han körde företagets bil. och när bild och böterna kom till företaget var de tvugna att peka ut min släkting. vilket faktiskt är rätt bra, för vet ägaren inte vem som kör deras bilar så är de ju inte värda någon försäkringspremie som är låg heller smile

Vart har jag sagt något annat?

Muttley
7 maj 2008
JapMax skrev:
tkd_rille skrev:
JapMax skrev:

Vart har jag sagt något annat?

haha vet inte om de blev lite vimsigt men citerar de jag citerade innan

JapMax skrev:

jag tar de som om man gömmer sig bak solskärmen så får man inga böter enligt dig ???  men så är ju fallet att folk har fått de ändå.! punkt slut.

406 Inlägg
7 maj 2008
Surferboy skrev:
xorox_88 skrev:
borka_grabben skrev:
men om man kör med jätterbred bård i framrutan å utan reg plåt fram då kan man slippa böter smile

hehe lär ju räcka med att man kör utan nr plåt bara big_smile

Lär ju slippa böter för fortkörning iaf smile
Men blir man stoppad utan skylt kostar det 1500:- i böter för det ist.. wink
Förvisso billigare än många fortkörningsböter!

// Tobbe

ska ha höjt det till 2000 i år ha jag hört sad rätta mig om jag har fel...

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Thorssa
7 maj 2008
tkd_rille skrev:
JapMax skrev:

De är inte tvungna att säga vem som körde bilen, det är bullshit. Bara att säga att man inte vet.

6 851 Inlägg
7 maj 2008
Allt detta med vägkamror..finns det inget vettigare att lägga pengar på än dessa förbannade kamror..
Men jag skulle inte kunna tro att man är tvungen att säga vem som körde bilen. Det är inte säkert man vet. Lånar jag ut bilen till nån, hur ska jag då veta att denna har kört bilen och att det inte är kompisen, eller hans/hennes föräldrar/sambo/kusin/syskon.m.m...?
Skit samma..jag får väl se om det kommer nått kul brev till mej om ett tag, åkte lite fort i Gbg i helgen.

PS: används blixten enbart när det är mörkt, eller kan man se om de tar kort även på dagen?

Teddan
2 495 Inlägg
7 maj 2008
jag har provat att ge fan i att säga vem som körde min bil .. det har hänt 2ggr och polisen blir lika sur varje gång och kör med sin skrämsel taktik .
Men sen erkänner dom ju att det finns inget dom kan göra .
jag brukar säga att jag har alltid nycklar i mina bilar ifall någon polare behöver låna dom... sen om dom har lånat ut dom i sin tur igen så är det itne lätt för mig att identifera personen som kör.
Polisen tycker jag är en jävla idiot och vet att jag ljuger , men inget får dom gjort åt det.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

166 Inlägg
8 maj 2008
r-ted skrev:
jag har provat att ge fan i att säga vem som körde min bil .. det har hänt 2ggr och polisen blir lika sur varje gång och kör med sin skrämsel taktik .
Men sen erkänner dom ju att det finns inget dom kan göra .
jag brukar säga att jag har alltid nycklar i mina bilar ifall någon polare behöver låna dom... sen om dom har lånat ut dom i sin tur igen så är det itne lätt för mig att identifera personen som kör.
Polisen tycker jag är en jävla idiot och vet att jag ljuger , men inget får dom gjort åt det.

Jupp bara för Bosse batong blir sur på dig betyder det inte att han har rätt. de kör ofta med skrämsel taktik för att få folk dit de vill. Vanligaste "knepet" är att dra till med rättegångskostnader, svenssons skiter på sig när de hör detta.

Teddan
2 495 Inlägg
8 maj 2008
dom får bli hur sura dom vill på mig , jag viker mig inte av deras prat.
jag har tom varit i tinget för att jag hadde för blåa xenon lampor HAHAHA

Men dom flesta poliser är faktiskt vanliga mäniskor och dom är trevliga, men som inom alla yrkesgrupper är det rötäggen som syns

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Vindsurfare
150 Inlägg
8 maj 2008
Gujen skrev:
Surferboy skrev:
xorox_88 skrev:
hehe lär ju räcka med att man kör utan nr plåt bara big_smile

Lär ju slippa böter för fortkörning iaf smile
Men blir man stoppad utan skylt kostar det 1500:- i böter för det ist.. wink
Förvisso billigare än många fortkörningsböter!

// Tobbe

ska ha höjt det till 2000 i år ha jag hört sad rätta mig om jag har fel...

Njaa..

Saxat från Polisen.se :

Registreringsskyltar
¤ Fordon utan registreringsskylt, 1.500 kronor.
¤ Ej väl synlig registreringsskylt, eller i sådant skick att den inte går att avläsa, 1.500 kronor.

// Tobbe

Hellre omkommen och bortförd än bortkommen och omkörd!

Sök