3142
Sök

Varningslampa (lambda) lyser?

6 Inlägg
20 mars 2006
Trådstartare
Har ett problem, ibland när man drar på så börjar varningslampan för motorstyrningen (lambda symbol) att lysa. Har hänt 2 - 3 ggr.... när man drar på och varvar rätt högt..... Den slocknar efter att man stängt av och startat bilen några ggr....

Är detta ett vanligt fel, är det allvarligt???

Hur blir man av med det??

Tacksam för svar...

32 Inlägg
20 mars 2006
Vanligt fel... kan börja lysa om man har hål på avgass. fel på LMM t.ex

hmmmm
1 094 Inlägg
20 mars 2006
jag hade samma fel på min 740, provade med allt men inget funkade... till slut tröttnade jag på det o lät det bara vara. o sen helt plötsligt försvann det. vet inte vad det var med den

10 287 Inlägg
20 mars 2006
Läs ut om den har lagrat några felkoder.

/Göran

Knurra_T_Snurra skrev:
Har ett problem, ibland när man drar på så börjar varningslampan för motorstyrningen (lambda symbol) att lysa. Har hänt 2 - 3 ggr.... när man drar på och varvar rätt högt..... Den slocknar efter att man stängt av och startat bilen några ggr....

Är detta ett vanligt fel, är det allvarligt???

Hur blir man av med det??

Tacksam för svar...

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
20 mars 2006
Samma problem i min morsa o farsas s80 2,4 -98
om man "råkar" gasa på lite för mycke så börjar den lysa samt om man mot all odds får kärrningstopp...lite irriterande o köra omkring med ett orangt lysa på intrsrumentpanel...nån som vet va felet är?

74 Inlägg
21 mars 2006
Halloj!

kan ju börja att kolla felkoder.. Sen prova rengöra spjällhuset...

6 Inlägg
21 mars 2006
Trådstartare
tack för alla svar, hur kollar man felkoderna???

198 Inlägg
21 mars 2006
hej har själv det problemet på min bil...det e 3tum jt system på den och den e chippad...jag har varit två gånger på volvo verkstad och släckt lampan och nu har den börjat lysa igen ibland släcks den utav sig själv och ibland inte.Jag har med kollat om det e läckage på avgassytemet men det var det inte.När jag prattade med min mekaniker så sa han att det bara e så kallade spökkoder inget och bry sig om det va vanligt på volvo sa han.

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN

Sök