4668
Sök

Verkstadstips, motorrenovering 850, sundsvall

Fartdåre
217 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Tjopp

Försökte ragga en verkstad idag som kunde byta vevstakarna åt mig.. dock utan resultat. Någon som vet någon som kan utföra jobbet i sundsvalls området? Kanske kan göra det själv men tänker inte chansa. Motornord kunde göra det men inte förens till hösten. En firma kunde göra själva bytet men då måste motorn vara urlyft och jag saknar vissa saker för att kunna göra det själv..

Tacksam för alla tips

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

Rapidoz
688 Inlägg
13 maj 2008
går det inte att lämna in bilen till volvo?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Fartdåre
217 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Ringde faktiskt dom.. han hade aldrig varit med om att vevstakar behövde bytas så han hade ingen aning.. en gissning från deras sida var 16000-18000kr för själva jobbet.. plus delarna. Vet att det går att komma undan betydligt billigare. 16000 skulle motornord ha för delar plus jobb tex.

Rapidoz
688 Inlägg
13 maj 2008
Zeetro skrev:
Ringde faktiskt dom.. han hade aldrig varit med om att vevstakar behövde bytas så han hade ingen aning.. en gissning från deras sida var 16000-18000kr för själva jobbet.. plus delarna. Vet att det går att komma undan betydligt billigare. 16000 skulle motornord ha för delar plus jobb tex.

jo märkesverkstäder är faktiskt riktigt äkliga med sina priser dom tar..
Har du ingen vänn som jobbar på en verkstad som kan göra jobbet åt dig eller rentav göra det själv?

när väl motorn är ute så är det ju inga problem att få bort stakarna..och byta ut alla lager och stakar och packningar när man ändå är igång smile

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Fartdåre
217 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Jo visst vore det skönt att göra det själv.. men känner mig inte helt säker på att det kommer gå vägen..  har kanske en bekant som iaf kan hjälpa mig lyfta ur den.. får se hur det slutar med den här bilen

Sök