Ok, så här ligger det till... Vi har runt 60.000 att röra oss med, vi letar efter en rymlig bil som kan ta oss till efterlängtad Europa semestern. Det ska inte dra så mycket och vara någorlunda bekväm. Vi blev lite småförälskade i Renault Laguna, men det är många som avråder oss, då franska bilar inte är anpassade till svensk klimat ? Vi tittade också på Passat, men de flesta har gått ganska så mycket och har flera ägare på nacken. Har ni ngt förslag ? En fin bil till bra pris...men vilken bil då ?
dyra bilar, med massa saker som kan pajja mitt på landet i en ungers små stad med ingen som fattar engelska
ta någon säker och stabil, volkwagn eller volvo eller saab, inge överdrivet tjaffs liksom skoda? om den pajjar mitt ute i buschen så är det bara gå till ladugård och låna lite traktor delar
Jag skulle nog rekommenderat en Skoda. Billiga i drift och så finns det ju reservdelar till dom i söder. Volvo är visserligen stabila, men bränslesnåla är dom ju tyvärr inte.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
pegga är inte att tipsa... komplicerade bilar med en motor som sitter långt in under huven, altså svårt att även byta tändstift ibland, typ som på min morsas.... helt omöjligt att göra på egen hand.
skoda skulle jag också säga. tekniken är inte ny, men välbeprövad! och har en del bekvämligheter har för mig att ska man ta ut en bil ur sverige, så måste man betala en del av bilens värde när man drar från sverige, så man inte säljer bilen utomlands, man får tillbaks dom när man kommer tillbaks till sverige, och skoda kan du ju få shyssta för billigt
En cheva stepside pickis från sen 60-tal ??? Nej men liten polo eller nått kankse skulle vara något
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Jag skulle rekomendera Renault Megane, morsan hade en sån. Billig o köpa, drar ingenting, 0.55 landsväg och relativt rymlig och ny. En 00 får du för 30K
stor och billig bil som dessutom håller o finns delar till över allt måste ändå vara audi 100 85-91 med 1.8L motorn. dricker som en golf, plats som en lyxbil, tyst som en lyxbil
stor och billig bil som dessutom håller o finns delar till över allt måste ändå vara audi 100 85-91 med 1.8L motorn. dricker som en golf, plats som en lyxbil, tyst som en lyxbil
delar=golf
Tror inte han riktigt vill ha en sån bil (För gammal)
Men en nyare golf 4 kanske? Små så att dom är lätta att framföra, går att ta sig fram överallt (eller ja, allt är relativt) Rymlig, TYSK, skön att åka i. Och ingen kommer kolla snett på dig typ.
Är det verkligen så att renault inte är ngt att ha i Sverige ?
Det står inget om årsmodell där, men de jag känner som har/har haft laguna har varit väldigt nöjda med dem.. De har en del "standard-fel" precis som alla andra bilar, men inget direkt allvarligt. Titta gärna in på www.clubrenaultsverige.com och kolla lite i deras forum..
delar=golf
Tror inte han riktigt vill ha en sån bil (För gammal)
Men en nyare golf 4 kanske? Små så att dom är lätta att framföra, går att ta sig fram överallt (eller ja, allt är relativt) Rymlig, TYSK, skön att åka i. Och ingen kommer kolla snett på dig typ.
Det eller någon Skoda.
Mja, Golf IV e nog ingen bil för långfärder ifall man tänkt använda baksätet. E ju faktiskt ett rätt trångt baksäte. Skulle nog gått på trådskaparens första förslag, en Passat. Gott om utrymmen.
Men om man bara tänkt vara två, så då funkar de ju kalas
Annars kan ja hålla med om Volvo, mor o far åker upp till kiruna med s40 en gång per år och den klarar det ypperligt, riktigt bra komfort. Dock e ju lastutrymmet begränsat (finns ju v40), även om s40/v40 kanske inte räknas som en bra byggd bil har han int e haft mer problem med den än ja haft med golfen...riktigt bra komfort iaf, inte ont i kroppen nån gång, o de e ju medelålders landsväg drar den 0.6-0.7 milen (1.8 snålisen...)
Jag skulle nog rekommendera en Passat, gärna TDI. Eller motsvarande Skoda. Annars funkar Vento 1.8 jäkligt bra, det vet jag av egen erfarenhet. Bara att tuta och köra, den klarar sig utan både olja och kylarvätska med en snitthastighet på 150 knyck