Sharky skrev:
Länken funkar inte men på 940 sitter ingen magnetventil (taktventil) för laddtrycksstryning i orginal. Har man dock Turbo+ så sitter en magnetventil kopplad till Turbo+ enheten.
/Göran
Sök på
www.google.se ----> magnetventil 940 ----> 3dje träffen (Alla Övrigt Motor till Volvo 940 - Bildelsbasen.se)
okej. vet inte om jag har turbo+
Kan man kolla de ?
Du kanske kan hjälpa mig med detta?
Va på väg hem o bilen gick som vanligt. ställde av bilen o gick o la mig.
Nästa da när jag skulle använda bilen gick den som vanligt i ca 10 min tills jag stannde vid ett stoppljus. När jag började köra där ifrån så va bilen alldeles slö, o laddade ca 0.3 - 0.4 MAX! innan laddade den ca 1.
Stanndae på ett ställe o kollade så allt såg okej ut, och de gjorde det. åkte hemmåt.
Plockade loss tändstift, dump, kollade slangar o drog loss pysventilen o se om de blev någon skillnad, men de var de inte, provade oxå att byta till original styrbox.
satte tillbax allt o startade bilen, och drog ut lmm, o varvade upp den lite, började misstända men inget mer. sen när jag varva upp den för 2 eller 3 gången (utan lmm) så började bilen ladda som vanligt. Hoppade in o körde några meter. gick orent, men de va ladd. Efter ett par meter försvann laddet igen, o den laddade bara ca 0.3. satte tillbaka lmm, o varvade upp den, o jag hade ladd! började köra iväg, o efter några meter försvinner laddet igen, så den laddar bara 0.3 max