3129
Sök

Pixel fel på acc skärmen till en 9-3

7 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Hej!

Har en Saab 9-3 ( 01 ) som tyvärr börjar få den kända barnsjukdomen!

Min fråga är om nån vet om man enbart kan byta acc displayen? Gärna tips på ställen som kan fixa det! smile

Tack!

Mvh/ Jocke

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
26 november 2007
läste för ett tag sedan på stcs om att någon hade strykt den och då hade pixlarna kommit tillbaka, sök där så hittar du garanterat svaret på problemet.

329 Inlägg
26 november 2007
dannej87  här på gorg strök visst sin häromdagen, som ny smile Ta ett snack med honom om hur du går tillväga.

vh L

7 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Ahhh ska kolla upp det, tack big_smile

Servicerådgivare
715 Inlägg
1 december 2007
jag har osså använt strykjärn för att fixa min SID när jag hade 9-5a

mvh chrille

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
1 december 2007
En liten nyfiken fråga bara: Men hur kan strykjärnet hjälpa? smile

Allt för den där jävla hatten!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
1 december 2007
Hmm har med försvunna pixlar på min display fast till SID, hur plockar man bort den ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
16 december 2007
du tar bort de pluttarna bredvid displayen där de ska sitta reglage eller knappar och pillar fram den bakifrån.

TBOC_Razor skrev:
Hmm har med försvunna pixlar på min display fast till SID, hur plockar man bort den ??

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
16 december 2007
du kan även använda lödkolv men de blir en aning varm utav den så plasten till flatkabeln smälter.
jo, du stryker på flatkabeln som sitter fäst på kretskortet för att få bättre kontakt. du kan även lägga lågonting emellan så de spressar ihop(bättre kontakt) då du skruvar ihop den igen.

THEBADGUY skrev:
En liten nyfiken fråga bara: Men hur kan strykjärnet hjälpa? smile

Japs4life
23 Inlägg
28 april 2008
Sparade reparationskostnader genom att använda polarens plattång precis som många andra gjort med strykjärn på ACC displayen. nu fungerar den som den vore ny smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 maj 2008
Den som vill ha instruktioner på reparation (strykning) av sin SID kan kolla i mitt galleri, glöm inte läsa bildtexterna wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök