4307
Sök

Bensin i oljetråget på Volvo 740 Tic -88 182hk

20 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
Tjenare. Tänkte höra om någon kan veta vad det är för fel om motorn tar ner bensin i oljetråget:O? det ären B230ET motor 31500mil. Vilken motor är bäst B230ET eller B230FT

4 506 Inlägg
19 maj 2008
Ta och kompprova den där motorn du.
Det låter ju inte helt friskt, Ev. en kolvring
men bilen borde gå som en potta skit isf..

//Wallis

Kan du andas kan du dö.

Rapidoz
688 Inlägg
19 maj 2008
_Wallis_ skrev:

//Wallis

skulle gjort likadant.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

21 Inlägg
19 maj 2008
et är lätt bäst om du ska ha en motor som klara lite effekt! ja har haft en ft å den palla bara att skruva på till 1 bar:( å den var inte mappningsbar dator i häller!! skit skit! et är bra skit:P

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 maj 2008
Matte-1988 skrev:
et är lätt bäst om du ska ha en motor som klara lite effekt! ja har haft en ft å den palla bara att skruva på till 1 bar:( å den var inte mappningsbar dator i häller!! skit skit! et är bra skit:P

ET är ju blocket som inte håller speciellt bra att trimma pga taniga stakar och smalare lager än t.ex nyare FT/FK

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

4 506 Inlägg
19 maj 2008
Matte-1988 skrev:
ja har haft en ft å den palla bara att skruva på till 1 bar:(

Det beror väll på om du kör med orginal grejer..

FT 1995-> skulle jag säga, Då har du Oljekylda kolvar dessutom.

Kan du andas kan du dö.

20 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:

//Wallis

det har jag gjort och det var ingen fara med det provet. var jämnt och fint. har rivit itur motorn nu och alla kolvringar är fina. men jagi nya kolvar i den och nya lager efter sommaren sen ska det skruvas igen.

20 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Matte-1988 skrev:

Jag har oxå för mig att et motorn är bättre men jag blir osäker när man läser här

89 Inlägg
20 maj 2008
ET är den sämsta av alla rödblockare! Går väl att plocka lite hästar ur ett sånt block men om det ska vara en påkostad triminsats med effekter över 250 hästar så rekommenderar jag ett FT från 1995 och framåt.

\\ Mer laddtryck åt folket! //

Bärs!
3 456 Inlägg
20 maj 2008
Kolarn skrev:
Matte-1988 skrev:

Jag har oxå för mig att et motorn är bättre men jag blir osäker när man läser här

B21ET / B23ET är bra grejjer, B230ET är det klena stakar i. B230FT & FK av nyare årsmodell har som sagt oljekylda kolvar vilket kan vara att föredra vid trimmning.

B23ET sägs vara Volvo's hållbaraste rödblock. en fräsch B23ET botten ska tydligen palla närmare 400hk innan nått ger upp. sägs det.

Garaget.org peakade 2008.

Refined
1 770 Inlägg
20 maj 2008
Aga_Diff har helt rätt!

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
20 maj 2008
Kolla tändsystemet, den förbränner antagligen int all bensin så de som blir över rinner ner i tråget...FT maskinen av nyare modell är helt klart bäst...

215 Inlägg
20 maj 2008
Jag  bytte spridare samt spridar railen så lösete det problemet. va något med returen.

10 287 Inlägg
20 maj 2008
Jag ber att få anmäla starkt avvikande åsikt.

/Göran

Matte-1988 skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

20 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
tack för alla tips ska fixa ordning bil jäveln över sommaren sen ska det svinas

Sök