Fråga om saabs chiptrim

dember
19 maj 2008 · 37 Inlägg

Hej!

Det är så att min bil är chippad av SAAB (förra ägaren sa de).
Men jag är lite intresserad av att veta hur många hästar man får ut på deras? är ju inte säker på vad min bil har tongue Eller finns de flera steg?

MVH Christian

SAAB 900 2.0t -97
Markus_MR2
19 maj 2008 · 761 Inlägg

Bara att kolla regnummer mot vv. Är det saab orginaltrim så ska effekten stå där.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
dember
19 maj 2008 · 37 Inlägg

Okej hmm då är det nog inte de tongue För där står 185, och den är iaf piggare än min kompis 900.

Men då har jag en annan fråga lite sådär bara tongue om man accelererar på trean känner man efter ett tag att den liksom "saktar in" lite, för att sen accelerera fult igen. det blir liksom en ryckig acceleration. Vad kan de bero på?

SAAB 900 2.0t -97
dahboy
20 maj 2008 · 1 002 Inlägg

dember skrev:
Okej hmm då är det nog inte de tongue För där står 185, och den är iaf piggare än min kompis 900.

Men då har jag en annan fråga lite sådär bara tongue om man accelererar på trean känner man efter ett tag att den liksom "saktar in" lite, för att sen accelerera fult igen. det blir liksom en ryckig acceleration. Vad kan de bero på?

Är det bara när du kör på trean som detta händer?

...
Fredrik-79
20 maj 2008 · 2 164 Inlägg

Din är troligen trimmad och de finns många firmor.
Här är några:

BSR, Maptun, Nordic, Speedparts och Trollspeed.

Om du vill gå vidare än steg 3 är de dessa du ska anlita.

Maptun, Nordic eller Trollspeed.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
jonTe
20 maj 2008 · 5 710 Inlägg

dember skrev:
Okej hmm då är det nog inte de tongue För där står 185, och den är iaf piggare än min kompis 900.

Men då har jag en annan fråga lite sådär bara tongue om man accelererar på trean känner man efter ett tag att den liksom "saktar in" lite, för att sen accelerera fult igen. det blir liksom en ryckig acceleration. Vad kan de bero på?

Kan du samtidigt se att laddtrycket på laddtrycksmätaren går ned?

MVH Jonas
..............
dember
20 maj 2008 · 37 Inlägg

jonTe skrev:
Kan du samtidigt se att laddtrycket på laddtrycksmätaren går ned?

Hm, det har jag faktiskt inte tänkt på, men nu när du säger det så kan det nog stämma.

SAAB 900 2.0t -97
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang