3222
Sök

Plast jobb!

4 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Jag letar efter bra plast.

vad ska man använda för nånting. vart kan man få tag på det. jag har hört att biltemas inte är bra stämmer det.

jag letar efter plaste polyester å glasfiber väv. eller vad det nu heter.

sen letar jag eefter ett material som heter (bonusell) eller nått, ser ut som frigolit tror jag. men lite hårdare så att man kan plasta på det... vart kan man få tag på det?

Tack på förhand...

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
25 maj 2008
Tjenare!

Låter som du ska försöka dig på ett första plast projekt kanske smile Va själv i den sittsen en gång i tiden och lärde mig själv genom att läsa och att göra fel=)
Jag har använt tre olika pollyester och bland annat från bilteama. De funkar för mig lika bra som från andra båtbutiker som jag har köpt för. Tänk på att lägga rätt bra med lagger så de inte spricker.
Gå in på bilteama och köp Glasfiber matta, polyester, härdare. Kanske finspackel med om du ska slipa de slätt sedan?
Bonusell är som frigolite fast mycke lättare att arbeta med. Går  att köpa på dom flästa byggaffärerna. Som sagt rätt vanligt mattreal.

Lycka tilll med bygget nu!

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

4 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
tackar. men kan man plasta direct på bonocellen. eller måste man lägga nått lager imellan...

2 911 Inlägg
25 maj 2008
Bonocell hittar du i båtbutiker, det finns inte att få tag i hur som helst då det är distansmaterial mest använt i båtkonstruktioner.
Bonocell tåls att plasta rakt på utan problem, det är bara att köra på.

Är det första gången så kör på biltemas produkter, du kommer inte märka någon skillnad.
Däremot, ska du gjuta mycket och arbetar mycket med polyester, då är riktig polyester från båtfirmor enklare att arbeta med och ger lite bättre resultat också.

Sök