3231
Sök

kylarvätska i kupen 740

Stövarn
225 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
tjenare har fått in kylarvätska i kupen som kommer ifrån slangarna som går igenom torpedväggen, ska försöka att få ut delarna från den gammla bilen men får fan inte bort dom, någon som vet hur man får bort sakerna, värkar som det sitter fast i en plåt som sedan sitter fast innanför kylarellementet i kupen.
någon som har gjort det förut som vet hur man ska göra hittar inget på programmena jag har på datorn heller:(

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

1 661 Inlägg
25 maj 2008
Du kan inte ta  lös det innifrån motorrummet?

erixon89
25 maj 2008
töm systemet på kylarvätska innan du tar bort slangarna annars kan det bli väldigt blött:)

Stövarn
225 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
hehe jorå det är gjort alla slangar är lossade och vätskan tömd, den går bara in i kupen men sitter fast i nån jäkla metallbit, vet inte om man ska vrida den på något sätt:(

erixon89
25 maj 2008
Ekbl0m skrev:
hehe jorå det är gjort alla slangar är lossade och vätskan tömd, den går bara in i kupen men sitter fast i nån jäkla metallbit, vet inte om man ska vrida den på något sätt:(

ok..men har varit med om en polare som hadde samma problem ..men det vart kylarvätska på hela mattan .men ja vet inte riktigt vart det kom ifrån bara leta:)

1 661 Inlägg
25 maj 2008
Kommer ifrån värmepaketet. Sök på nåt Volvoforum så hittar du säkert om du inte får hjälp här.

Avstängd
1 266 Inlägg
25 maj 2008
Ekbl0m skrev:
tjenare har fått in kylarvätska i kupen som kommer ifrån slangarna som går igenom torpedväggen, ska försöka att få ut delarna från den gammla bilen men får fan inte bort dom, någon som vet hur man får bort sakerna, värkar som det sitter fast i en plåt som sedan sitter fast innanför kylarellementet i kupen.
någon som har gjort det förut som vet hur man ska göra hittar inget på programmena jag har på datorn heller:(

Min bror hade samma Problem..han kopplade ihop slangarna som går in i torpedväggen med varandra...men värmen funkar inte då iofs smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

2 118 Inlägg
25 maj 2008
kolla i min projekttråd smile har bilder på de mesta från när jag bytte mitt värmepaket (elementet) wink

D.i.l.l.i.g.a.f

Stövarn
225 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
erixon89 skrev:
Ekbl0m skrev:

ok..men har varit med om en polare som hadde samma problem ..men det vart kylarvätska på hela mattan .men ja vet inte riktigt vart det kom ifrån bara leta:)

har hittat felet men vet inte hur man får ut den ur torpedväggen, skulle haft en bild på det eller något men tyvär har jag inte det. men felet sitter där 2 slangar går in från motorrummet till kupen och sen in i värme elementet,

Sök