2289
Sök

Hjälp!! Bilen rycker vid sakta körning!!

406 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
Hej har en opel vectra. När jag kör inne i stan i ca 25-30 km/h så börjar bilen att rycka som bara fan:S Det är som om man inte kan köra. Som om man sitter och släpper upp koplingen förtidigt:S Vet ej vad felet kan vara:/ Har gjort rent hela bränslesystemet men det gav inget resultat:(

HvH Glenn Wiberg.

MvH Glenn Wiberg

Dolk
146 Inlägg
27 maj 2008
Har du kollat soppafiltret? wink Det kan även vara något med spridarna eller fördelalocket!

Chaffis
285 Inlägg
27 maj 2008
kör snabbt så är problemet löst hehe.

Snuten kan inte böta dig om han inte kan stoppa dig!!!

406 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
Big_JN skrev:
Du kör inte på för hög växel?

Ööö nej. Jag kan väll köra. Åker med 1an. Sen börjar den rycka och för att bli av med ryckningen så måste jag trampå plattan i botten:( Sen så börjar den rycka igen:S

MvH Glenn Wiberg

BTLulle
27 maj 2008
Kolla/byt tänstift och tändkablar. Har du insprutning så kan det vara den som slår av och på, då du motorbromsar så stängs bränslet av och när motorn ska börja dra igen så slår den på igen, det kan bli ganska ryckigt om man ligger på 1an då den går mellan av och på.

MVH Peter

406 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
BTLulle skrev:
Kolla/byt tänstift och tändkablar. Har du insprutning så kan det vara den som slår av och på, då du motorbromsar så stängs bränslet av och när motorn ska börja dra igen så slår den på igen, det kan bli ganska ryckigt om man ligger på 1an då den går mellan av och på.

MVH Peter

Okej det kanske det är.

MvH Glenn Wiberg

Sök