2273
Sök

Laservarnare

Dieseldoktor
112 Inlägg
13 februari 2006
framför allt så hinner man svänga av på nån mindre väg  (om det finns ) innan polisen hinner vinka in en.

412 Inlägg
14 februari 2006
Då vi drog ner till sthlm hamnade vi bakom en bmw som låg kring 170 med släp hela vägen, så vi hakade bara på. Han pressade förbi kameraskåpen, dock utan att vara nån kamera. Sen i en innan ett krön så stog han på bromsen och därbakom stod polisen och sköt så han klarade sig, men jag tänkte på en sak, om jag ligger och kör och det är en kamera i ett skåp så vet den väll inte det föränns den har tagit kortet? om ingen är framför mig alltså?

Escalade
45 Inlägg
14 februari 2006
jag har en C o b r a   P R O   9 7 8 0 och har inte träffat på någon laser kontroll efter vägen. Men därimot har den varnat för ett kamera skåp och de var rätt långt innan kamera skåpet. Men det den gjort flera gånger är och säger Spectre å de tjuter och låter högt som tusan. tongue Men då har jag inte stöt på någon poliskontroll heller. Men kamera skåp fungerar den på iaf.

61 Inlägg
14 februari 2006
Är du en ensam bil och polisen skuter mot dig med laser så åker du dit men om du har t.ex en bil framför dig så hinner den att reagera! Den var till stor hjälp för mig och pappa när vi åkte från saudi arabien och hem!!

Escalade
45 Inlägg
14 februari 2006
Nu vet jag ju inte hur de funkar men jag tror/tycker att den ska reagera på när dom har på slaget deras laser pistol. att varnaren reagerar på de. men men jag vet som inte..

105 Inlägg
14 februari 2006
Trådstartare
det där med att den varnar för kameraskåp kan ju vara bra på ett sätt: man får reda på om det sitter en kamera i skåpet eller ej, men annars är det iaf duktigt skyltat några hundra meter innan skåpet så man kan sänka farten...

3 Inlägg
14 februari 2006
jag har en cobra eller rätare sakt hadde jag har klarat kortet många gånger tack vare den den fungerar myket bra på skåpen och laser

Turbomissbrukare
62 Inlägg
14 februari 2006
Har då en polare som åkte dit på lasern.. varnade inte när dom "söt" mot han.. men när han vart stoppad.. trot på fan att han pep då rå.. Skaffa bra med polare och pengar på mobilen så undviker ni dessa problem..

Och fartkameror.. GPS med dator! (har de själv) där har du alla fartkameror och den varnar 2 km innan!

Ryskhårdporr- de e kärlek de... :P

2 Inlägg
27 oktober 2007
Undrar om ni som har laservarnare har skaffat den via nätet och i så fall var? Hur pålitliga är sidor som t.ex. : http://www.informationssida.ws  och  http://www.laservarnare.com

Är det någon som har handlat där?

Racer
233 Inlägg
27 oktober 2007
MrSasha skrev:
Undrar om ni som har laservarnare har skaffat den via nätet och i så fall var? Hur pålitliga är sidor som t.ex. : http://www.informationssida.ws  och  http://www.laservarnare.com

Är det någon som har handlat där?

Sj så har jag köpt på nätet o det va inga problem för mig.... och har en polare som har köpt från http://www.informationssida.ws/ och han hade inga problem med dom... inskaffa en om du inte har en jag har sj haft min ett år nu och jag har nog redan tjänat in va min kosta... smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
28 oktober 2007
jag har några nya (i kartong) cobra xrs9500 hemma om någon är intresserad

70 Inlägg
15 januari 2009
Tjena, jag skulle fråga om nån använder Laservarnare och att det verkligen fungerar..??  ja har åkt på massa fortkörning nu, blev av med körkortet för 2a gången nu,   SÅ NU MÅSTE JAG HITTA NÅTT SOM KAN HJÄLLPA MIGG..!!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 januari 2009
BMW-M skrev:
Tjena, jag skulle fråga om nån använder Laservarnare och att det verkligen fungerar..??  ja har åkt på massa fortkörning nu, blev av med körkortet för 2a gången nu,   SÅ NU MÅSTE JAG HITTA NÅTT SOM KAN HJÄLLPA MIGG..!!

En bil med farthållare ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 634 Inlägg
15 januari 2009
Har själv funderat på att skaffa nån såndär manick. Nu när jag snart skall bygga om instrumentbrädan för högtalare så tänkte jag eventuellt passa på att bygga in en sådan, givetvis så att det skall gå att montera ur den. Då bör ju polisen inte tänka på den när hela instrumentbrädan omsluter den och det kanske kan misstas för en klocka eller nåt.

Men hur är det med kameraskåp? Reagerar den bara på skåp med kamera i eller på alla utsatta skåp vare sig det finns kamera i eller inte.

Mvh Andreas

ps. Trådlyft big_smile Men vi kan väl ändå återuppta diskussionen istället för att skapa ny tråd.
Senast redigerat av andreas_gbg_ (15 januari 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00

70 Inlägg
15 januari 2009
TBOC_Razor skrev:
BMW-M skrev:

En bil med farthållare ??

hahaha e de så du gör eller??

Servicerådgivare
715 Inlägg
15 januari 2009
Jag har använt en laservarnare som heter KAT DLS 315. tycker den har fungerat bra... Alla kamera skåp som som är igång tutar den för- inga problem.. Men när polisen står och skjuter så måste polisen "skjuta" för  att varnaren ska varna...  kommer du då ensam på vägen så e de ganska kört..

Har för övrigt två stycken över om nån är sugen smile

// Chrille

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

Laaaang
320 Inlägg
26 januari 2009
Som någon ovanskriande skrev så finns det ju varnare i GPS:er oftast.. är det lagligt ?

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

2 230 Inlägg
26 januari 2009
ä är väll bara köra lagligt så slipper man oroa sig:) nej jag gör det inte men har ingen varnare heller. man får väll chansa lite å har man åkt dit flertalet gånger kanske man ska fundera på att köra lagligt wink

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Servicerådgivare
715 Inlägg
26 januari 2009
Christensson skrev:
Som någon ovanskriande skrev så finns det ju varnare i GPS:er oftast.. är det lagligt ?

finns ju varnare i gpser till kameraskåpen.. hjälper inte när snuten står o skjuter... plus att man får ju va noga med att uppdatera gpsen då också

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

3 Inlägg
19 november 2009
BMW-M skrev:

Lätta lite på gasen tongue

Sök