Familjen bara växer och växer, och till nyår så blir familjen ytterligare en medlem rikare.
helt plötsligt så blir ju bilarna för små och vi skulle behöva en lite större och vill nu kolla upp allt som kan vara bra att veta när det gäller detta inköp.
Tyvärr fattig som en lus som man är så får priset ligga runt 20-25000:- inte mer
Vi söker en vardaglig enkel bil med normal komfort. Lagom bensinförbrukning och även en pålitlig bil. Bilen bör vara lätt att mecka med eftersom de flesta meckjobb kan jag göra själv eller så har jag polare som hjälper mig, men de finns ju de mer svårmeckade bilarna och de vill vi inte ha.
Vad rekommenderar ni för märke? årsmodeller osv tänk på att jag inte kan spendera hur mycket som helst... Saker att tänka på osv?
En Toyota Previa kanske, runt -95 kostar mellan 20 och 30 000 ungefär. Haft en sån innan, helt ok familjebil med möjlighet att fälla upp de 2 stolarna längst bak (utan att plocka ur dom) om man behöver lasta mer.
jag hade skaffat mej en gammal jänke limousine men det är jag det. 745 o 945 finns väl med extrasäten annars någon gammal volvo el mercedes limo. chrysler voyager om polarn är säker på att skruva automatlåda.
Skaffa en Saab 95 från tidigt 70-tal. Flertalet är utrustade med extra baksäta i bagaget! Skattefritt kör du också.
Ska man ha den så vill det till att övriga passagerare antingen är kortväxta (dvärgar) eller inte fyllt 7år..för inte sitter en vuxen i dom platserna mer än 5minuter....
Vw caravelle(gamla modellen) så är det som att skruva moped ungefär. Får väl plats 9 pers tror jag så då kan ni skaffa två till knottar. Perfekt bil, billiga delar, låg soppa förbrukning och alla får plats riiiiktigt ordentligt. Går att få dom ruskigt snygga också för den delen.