3130
Sök

Sinus Live SL-A500 bra/dåligt?

31 Inlägg
8 september 2008
#21
vad ska du driva? märke, storlek??  lägg pengarna på ett bra steg, mycket Watt är inte allt...


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
8 september 2008
#22
ClackyDuck skrev:
vad ska du driva? märke, storlek??  lägg pengarna på ett bra steg, mycket Watt är inte allt...
Nejdå.....det bevisade både Soundstream och Rockford Fosgate med sina steg som var specade till 2x25WRMS som piskade skiten ur det mesta på den tiden. Visst stegen låg runt 10K men ändå big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

85 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
#23
ClackyDuck skrev:
vad ska du driva? märke, storlek??  lägg pengarna på ett bra steg, mycket Watt är inte allt...
Tänkte driva en Rockford P2 (punch2) 10"

Jag vet mycket väl att watt inte är allt, men eftersom det inte är någon värstingbas så lär den inte behöva något värstingsteg heller tycker man. wink

Mr Kock =)
199 Inlägg
8 september 2008
#24
De flesta 2 kanals steg är inte 2 Ohms stabila i bryggat läge...

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

1 058 Inlägg
8 september 2008
#25
Morre_W skrev:
De flesta 2 kanals steg är inte 2 Ohms stabila i bryggat läge...
jävlar ja.. när jag trodde jag kom med nåt smart big_smile tänkte mig inte för.. bäst jag redigerar så ingen provar wink

PoLoud =D

Mr Kock =)
199 Inlägg
8 september 2008
#26
Men finns ett undantag, Sinus Spirit steget.. big_smile  Kör det själv i 1 Ohm stereo, på 4 par Sinus 5,25 or...
Och det steget är 2 Ohm stabilt bryggat...

http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=779

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

1 785 Inlägg
9 september 2008
#27
Morre_W skrev:
De flesta 2 kanals steg är inte 2 Ohms stabila i bryggat läge...
Om man kör sluten låda lär man aldrig komma ner till högtalarens impedans så att köra halva lasten är inga problem i det läget

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?


Sök