Jo då har sett din bil och den är ruggigt snygg faktiskt, hur mycket är din bil trimmad då?
Recaros halvskiv vore absolut ett toppen alternativ, men jag lär leta att bra tag innan jag hittar det till rätt pris.
S4 är ju brutalt men 1.8T motorn går också att få brutal om man har pengar men hur är väghållningen i en kombi egentligen, känns det stabilt eller? Funkar quattron perfekt eller?
Av dom som jag länkat så tycker jag att alternativ två verkar vara riktigt kap faktiskt.
WeDo skrev:
Jag har själv en A4 1.8 TSQ Avant -00 och kan inte annat än att säga att den är helt underbar.. En del trimmad ifs men själva bilen är grym.
Sen så är det Recaros havlskinn sportstolar i den modellen jag har så det kan ju vara ett alternativ att leta efter eftersom du inte ville ha helskinn
Så jag kan starkt rekomendera denna bil. vet ifs inte hur S4 är men jag har inget direkt dåligt att säga om 1.8 T motorn.... Sen kan det ju skilja från bil till bil ang. extra utrustning m.m....
Ställbara coilovers kommer bli bland det första som jag prioriterar
Ok kan tänka mig att det är helt underbart med quattro vintertid men även resten av årstiderna.
Jo stora servicen är ju gjord på bilen och service boken är fullstämplad. Så bilen är riktigt nice och jag är riktigt sugen på den också, samt så tycker jag att den är ruggigt billig om man jämnför dom andra jag länkat.
Ja kombi är nice som fan, gott om utrymme samt kan bygga gott om ljud
WeDo skrev:
Som jag sa så är ju allt beroende på hur bilen är utrustad. Jag har en ställbara coilovers på min vilket gör sitt.
Quattron funkar skitbra tycker jag ( Roligt på vintern).
Sen att köpa en bil som gjort kamremsbytet (ca 9000:- ) kan vara att rekomendera (som nr. 2) då jag köpte än som hade runt 1000 mil kvar
Nr. 2 verkar helt ok att börja med om du tänkt bygga. Billig och lagom mkt mil.
Enkelt val Den 1a. Även om den 3e kanske hade mest "trimningspotential" då den hade gått så lite... Men jag skulle köpt den 1a. Kombin.
Alternativ nr1 är absolut inga fel på, men jag vette tusan, den verkar vara ungdomskörd och då vet man hur blirarna är tycker alternativ två är riktigt nice amt prisvärd
Du behöver inte vara orolig för den. Den går här i Vetlanda. Killen som har den är ca 25 år, och arbetar som mekaniker. Känner han inte personligen men vet vem han är, den bilen är riktigt nice faktiskt=)
Jasså men då är det ganska lugnt faktiskt, men tycker den är ganska dyr, vissligen är det en hel del saker gjort med den men ändå, ja får se. Först så ska jag åka och kolla på alternativ 2
ErikAxelsson skrev:
LIVINL0UD skrev:
Kolm skrev:
Enkelt val Den 1a. Även om den 3e kanske hade mest "trimningspotential" då den hade gått så lite... Men jag skulle köpt den 1a. Kombin.
Alternativ nr1 är absolut inga fel på, men jag vette tusan, den verkar vara ungdomskörd och då vet man hur blirarna är tycker alternativ två är riktigt nice amt prisvärd
Du behöver inte vara orolig för den. Den går här i Vetlanda. Killen som har den är ca 25 år, och arbetar som mekaniker. Känner han inte personligen men vet vem han är, den bilen är riktigt nice faktiskt=)
Nu har bil alternativ 2 blivit såld vilket jag förstår, då den hade inte mycket mil på nacken samt var riktigt nice och priser var toppen. Skit får fortsätta leta efter den rätta.