4113
Sök

Small när jag starta!!!

214 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Hej!
Förut när jag skulle starta bilen efter en hel natts uppladdning av batteriet så small det till.
Jag har kopplat ut batteri laddaren och kollat säkringen i den, Kollade även alla säkringar i bilen men dom var hela. Allting funkar perfekt men smällen lät inge vidare bra.
Antar att eftersom allt funkar kanske det inte var något allvarligt, men vill ändå se till att det inte händer igen.
Behöver tips om vad det kan ha varit som small till.

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)

Svetsare
3 150 Inlägg
7 september 2008
Tänkte om en cell exploderat men det borde du se

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

214 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
hade grannen över för att kolla, eftersom jag är inte så bra på motorer utan typ styling å sånt, o han har jobbat med bilar men han såg inget. =/

5 089 Inlägg
7 september 2008
sådandära gas som blir till när man laddar batteriet som small kanske? va nu än gasen heter som blir till när man laddar ett batteri.

\Lindgren

SKÅNING
1 215 Inlägg
7 september 2008
ja typ knallgas eller vad den nu heter? om nu bilen varit trögstartad så kanske det fans oförbränt bränsle kvar i någon cylinder eller i avgaset så den baktände? kan ju smälla ganska ordenkligt

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

30 Inlägg
7 september 2008
När man laddas ett batteri så bildas så kallad knallgas, som är väldigt lättantändligt. Antagligen detta som small av, ingen fara alltså.. smile

178 Inlägg
7 september 2008
folk har ju döt av knallgas. så det borde kunna smälla rejält

Svetsare
3 150 Inlägg
7 september 2008
Har en polare som nästan blev av med synen + hörslen pga batteriexplosion.  Var själv ca 10m därifrån och fick typ tinnitus ^^

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

21 761 Inlägg
7 september 2008
Om ett batteri exploderar så ska det synas ganska tydligt att det är deformerat någonstans och dessutom brukar det kunna läcka ut syra, fast sättet det exploderar på kan dock variera. Exempelvis kan det flyga iväg plastbitar+syra, men det kan också "bara" poffa till och få lite "bulligt" utseende.

214 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
inte batteriet, har ett biltema batteri som det lyser grönt för bra vitt för laddning och svart för dött och det var grönt.
skulle tippa på det där med knallgas, för kvällen innan starta han inte alls även hur mkt ja försökte innan batteriet dog.
Tack för hjälpen

Sök