4106
Sök

Hur länge utan hardyskiva

30 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Gjorde en tråd där jag frågade om oljud från bilen inatt. ( http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=100975 )

Kollade idag i ljuset och såg att det var hardyskivan som hade hoppat ur sitt läge pga. att den lilla stålbrickan i skivan hade gett sig.

Tänkte laga lite provisoriskt och hoppas att det skulle hålla en stund men mina förhoppningar grusades efter att ha kört i 500 meter..

Så nu undrar jag hur långt/länge man kan köra utan denna skiva innan det brakar ihop totalt?
Har inte ett öre att köpa ny för nu så, och måste ta mig till jobbet..

Bilen i fråga är en 240 DL -82

Tack på förhand.

SKÅNING
1 215 Inlägg
7 september 2008
jag personligen hade inte kört en meter! mycke som spelar in på hur länge det håller, tror inte att man kan köra specielt länge eftersom det kommer att bli kraftiga ryck varje gång du gasar ich bultarna kommer inte att hålla för det, och om det håller ett tag så kommer bultarna att svarvas av och du blir ståendes ev långt hemmifrån

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

41 Inlägg
7 september 2008
Var jävligt lugn på gasen ifall du måste köra. Min höll med trasig skiva ett bra tag. Men som han ovan skrev så har jag aldrig sett mer slitna bultar när jag plockade ner det sen hehe.

30 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
MrteN skrev:
Var jävligt lugn på gasen ifall du måste köra. Min höll med trasig skiva ett bra tag. Men som han ovan skrev så har jag aldrig sett mer slitna bultar när jag plockade ner det sen hehe.

Haha mjo kan förstå det.. Men bilen ska bara gå till jag köper ny så, sen blir det skroten..

Hur länge är ett bra tag då? :p

41 Inlägg
7 september 2008
Tog ett tag innan jag fattade att det vart h-skivan så jag hade nog kört med den i typ 2 månader på det viset.
Nu är den trasig igen. Min nya höll i 5 dagar. wink

30 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
MrteN skrev:
Tog ett tag innan jag fattade att det vart h-skivan så jag hade nog kört med den i typ 2 månader på det viset.

Haha antar att det betyder att jag inte ska köpa ny på biltema när det blir dags.. cool

906 Inlägg
7 september 2008
luffan-_- skrev:
MrteN skrev:

Haha antar att det betyder att jag inte ska köpa ny på biltema när det blir dags.. cool

Det kan nog vara bra att undvika;)

=)

Smålänning
7 887 Inlägg
7 september 2008
Ta växk växellådskudden och dra ihop det stumt sålänge så bör det hålla. MEn växellådsbalken måste sitta där.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

30 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Efter att ha vart ute och kollat igen så såg jag att det inte alls var hardyskivan utan ett stödlager haha, jajja. Hoppas att det går att köra med några mil ändå.. smile

Sök