3452
Sök

V8:a eller V6:a ??? Chevrolet.

Volvo850-92
1 678 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
#1
Hej, jag har lust att köpa en chevrolet caprice. Det finns HGV (herrgårdsvagn) och sedan = vanlig.
Sedan har V6:a och hgv har V8:a
Hur får man ett bra/könt motor ljud av dom. V8 vet jag att det låter murrligt, men v8 varvar mera. V6:a varvar mindre. Kan man få ett "v8:a" ljud med en V6:a?? genom att byta ljuddämpare?

Vad skulle du ha valt ? HGv eller sedan? Hgv är mycket billigre men sedan är dyrare. HGV drar mera soppa men har mera att köra med.


157 Inlägg
9 september 2008
#2
köp lilla v8  då bensinen är så dyr  med insprut     årmodell 90 och uppåt

audi 100

4 682 Inlägg
9 september 2008
#3
en otrimmad  262 v6:a å en otrimmad 305/350 v8:a hör du nog ingen skillnad på , på jobbet har vi två cheva pickuper en scottdale me v6:a å en silverado me v8:a . v6:an låter faktiskt mer v8 :a aktigt av dom två , e ju inte så konstigt då 262 motorn  egentligen e en 350 me cylinder nummer 2 å 6 bortplockad.
kan dock påpeka att man märker ingen större skillnad på förbrukningen heller,även om v6:an drar just lite mindre bränsle. har ju också ungefär samma effekt,men v8:orna har lite mer vrid.
Senast redigerat av Moparboy440 (9 september 2008)

2 182 Inlägg
9 september 2008
#4
Moparboy440 skrev:
en otrimmad  262 v6:a å en otrimmad 305/350 v8:a hör du nog ingen skillnad på , på jobbet har vi två cheva pickuper en scottdale me v6:a å en silverado me v8:a . v6:an låter faktiskt mer v8 :a aktigt av dom två , e ju inte så konstigt då 262 motorn  egentligen e en 350 me cylinder nummer 2 å 6 bortplockad.
kan dock påpeka att man märker ingen större skillnad på förbrukningen heller,även om v6:an drar just lite mindre bränsle. har ju också ungefär samma effekt,men v8:orna har lite mer vrid.

Tyckte caprice med V6 var väldigt slö å tråkig när ja provkörde en sån, så hellre V8an som känns piggare, det är jue föstås för att den har mer vrid wink .

Själv skulle ja välja V8an cool

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

4 682 Inlägg
9 september 2008
#5
Niklas1987 skrev:
Moparboy440 skrev:
en otrimmad  262 v6:a å en otrimmad 305/350 v8:a hör du nog ingen skillnad på , på jobbet har vi två cheva pickuper en scottdale me v6:a å en silverado me v8:a . v6:an låter faktiskt mer v8 :a aktigt av dom två , e ju inte så konstigt då 262 motorn  egentligen e en 350 me cylinder nummer 2 å 6 bortplockad.
kan dock påpeka att man märker ingen större skillnad på förbrukningen heller,även om v6:an drar just lite mindre bränsle. har ju också ungefär samma effekt,men v8:orna har lite mer vrid.

Tyckte caprice med V6 var väldigt slö å tråkig när ja provkörde en sån, så hellre V8an som känns piggare, det är jue föstås för att den har mer vrid wink .

Själv skulle ja välja V8an cool

beror på vilken v6 de e ,firmans scottsdale har en LG3 262 v6 på 200 hk å  medans silveradon har en LO3 305 v8 på 170 hk.
v6:an som sitter orginal i caprice var dock den tråkigaste/enklaste förgasar 262:an ,men e ju inte svårt att bulta på ett tbi-sprut .
e dock som sagt mycke coolare me v8:A cool
Senast redigerat av Moparboy440 (9 september 2008)

Stolt pappa
161 Inlägg
9 september 2008
#6
Chevaboxer ska det vara

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
9 september 2008
#7
V8'a, har mer trimmöjligheter även, och med nytt avgassystem så låter det enormt skönt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

12 086 Inlägg
9 september 2008
#8
För att förtydliga så finns ju sedanen med V8a oxå, om du fått det om bakfoten?
Att köpa amerikanska V6er har alltid känts meningslöst, drar lika mkt och är bara slöa.
Spec om deras 6a är en 8a man "tagit bort 2 cylindrar på", jag antar att du menar att även 6an har 90 graders lutning. Annars är ju alla 6or 8or man tagit bort 2 cylindrar på tongue

xladz
10 september 2008
#9
Säger ba jänkare hmm V6 90grader. Lär ta stor plats smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 september 2008
#10
Ska väl inte vara annat än V8 i en Caprice.. hmm Tråkigt annars.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

482 Inlägg
10 september 2008
#11
funderat på en sån själv, kanske bilr senare men , folks säger det att stora motorn LT1 drar minst med soppa, vid normal körning. V6 hör inte hemma i dom där bilarna

just real power
no turbo shit

Volvo850-92
1 678 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
#12
Tack för svaren. Men sedan är ju snyggare än HGV. om jag köper en sådan så kommer typ alla att skrata åt mej. En kompis till mej tycker att dom ser ut som likbil. HGV är ju billigare ,tror jag. Men sedan är snyggare men dom hara bara v6 i sej. Kan dom vara så slå som ni säjer? Jag ska bara glida i dom? Lite raggarbil. Ingen pilsnerbil ska det bli.  Vad tycker ni är snyggast hgv eller sedan. vissa tycker att hgv är snyggare än sedan. Vet inte villken jag ska välja.


44 Inlägg
10 september 2008
#13
klart du skall ha 8:an!

Kan jämföras vid uppblåsbar docka kontra riktig tjej...
Vist funkar det med en docka men det är en riktig man vill ha.
Eller... var det tvärt om?!?

När jag tänker efter kanske det inte var en bra jämförelse..

Köp 8:an om inte annat just for the hell of it.

It's better to be dead and cool than alive and uncool!

Volvo850-92
1 678 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
#14
Shit_break skrev:
klart du skall ha 8:an!

Kan jämföras vid uppblåsbar docka kontra riktig tjej...
Vist funkar det med en docka men det är en riktig man vill ha.
Eller... var det tvärt om?!?

När jag tänker efter kanske det inte var en bra jämförelse..

Köp 8:an om inte annat just for the hell of it.

Jo jag vet att V8:a är mera drag i och drar inte mera. Det beror på hur man kör. Men finns det snygga fina caprice HGV bilder? Dom ända bilderna som jag har hittat är hgv pilsnerbil med bonnraggare i tongue


44 Inlägg
10 september 2008
#15
Den här är snygg :-)

http://www.autoblog.com/media/2006/05/c … esized.jpg

Vad hade du tänkt dig för årsmodell?

It's better to be dead and cool than alive and uncool!

Meister
6 763 Inlägg
10 september 2008
#16
snackcalahan skrev:
funderat på en sån själv, kanske bilr senare men , folks säger det att stora motorn LT1 drar minst med soppa, vid normal körning. V6 hör inte hemma i dom där bilarna

Lt1:an satt den övehuvudtaget i Capricen? Den satt väll bara i polisbilarna och Impalan? Men sedanerna ska finnas med v8 så de är ju vad jag skulle sattsa på. Är de den gammla modellen eller är de den nyare du har tänkt dig?


4 682 Inlägg
10 september 2008
#17
camaro67 skrev:
snackcalahan skrev:
funderat på en sån själv, kanske bilr senare men , folks säger det att stora motorn LT1 drar minst med soppa, vid normal körning. V6 hör inte hemma i dom där bilarna

Lt1:an satt den övehuvudtaget i Capricen? Den satt väll bara i polisbilarna och Impalan? Men sedanerna ska finnas med v8 så de är ju vad jag skulle sattsa på. Är de den gammla modellen eller är de den nyare du har tänkt dig?

ja fanns som tillvall på dom sista årsmodellerna(4:e generationen förstås) , ja skulle kunna tänka mig en v6:a bara för att vara annorlunda tongue. de e dock mycke tuffare me v8:a.

Volvo850-92
1 678 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
#18
Shit_break skrev:
Den här är snygg :-)

http://www.autoblog.com/media/2006/05/c … esized.jpg

Vad hade du tänkt dig för årsmodell?

Dom caprice som jag har tänkt att köpa är dom kantiga modellerna mellan 77 och 88. Jag vill helst ha en med en V8 men det går bra om det är en V6. Sedan ska det bli för hgv är ful. Cadillac kan då också bli om det blir en billig modell men oftast så är caprice dom billigaste jänkarna som man får mycket bil av pengarna. Har jag rätt?  V6 drar lite mindre än V8:an
Senast redigerat av Volvo740-88 (11 september 2008)


106 Inlägg
11 september 2008
#19
Ja tycker då helt klart V8.

Just me.

Volvo850-92
1 678 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
#20
Men vissa på blocket skriver att dom vill helst byta sin caprice sedan till en hgv eller bara 20-30 tusen? ÖÖÖHHH??



Sök