Jag hade tänkt och turbokonvertera bilen så jag tänkte kolla om någon är villig och hjälpa lite över PM jag har hum om det men behöver lite hjälp endå? om någon är snäll som kan hjälpa mig.
Bilen är en Audi 80 1.9E '88 som har gått 22K
Hur ska man göra med det som är rödmarkerat på bilden... det som jag inte kommer fram till
Jag hade tänkt och turbokonvertera bilen så jag tänkte kolla om någon är villig och hjälpa lite över PM jag har hum om det men behöver lite hjälp endå? om någon är snäll som kan hjälpa mig.
Bilen är en Audi 80 1.9E '88 som har gått 22K
MVH Jote
Ojdå det lät intressant men mkt jobb! Blir det av så är projekt tråd ett måste här och på NA
okej,, ska man ta bort hela svarta slangen sen sätta luftfilter? mm men under deb är stora delen är det som en platta som åker upp och ner? hur gör man med den?
en fråga bara utan att låta elak eller något men om du inte ens vet att det där är en luftburk hur ska du då kunna turbo konventera en bil då man ska kunna sina grejer om man vill få det schysst, men inge illa menat. men jag önskar dje lycka till
skruvar du upp hela skiten ( svarta ) så tar du en vanlig slang /Rör o drar den dit du får frisk & KAll luft o sätter ett öppet filter där på. Bara ta bort allt som e till luftburken
spike, luugnt, men eftersom den gick ner till något som hade med sprutet att göra,, så visste jag inte om måste ha kvar det.. så jag frågade..så man måste ju fråga om det inte är något man förstår...
HKS..så det är bara att kasta bort den sen? sen dit med tryckrör sen från icn ,,, in där slangen var först på insugshuset eller vad det heter.
en fråga bara utan att låta elak eller något men om du inte ens vet att det där är en luftburk hur ska du då kunna turbo konventera en bil då man ska kunna sina grejer om man vill få det schysst, men inge illa menat. men jag önskar dje lycka till
hehe jag är lungn hehe men jag menar bara att det är inte hur lätt som helst, som t.ex mitt bygge jag har fått mkt skit från några för jag t.ex använder fel grejer, men visst det är svårt men det är kul och hålla på med någon man gillar att göra
det är väll ingen vanlig luftburk i en sådan? sitter väll en sådandära hyperkänslig våg där, som en luftmassemätare som sitter ihop med bränslesystemet? men det är väll bara att försöka sätta intercoolerslangarna framför dennadära grejer så lufter fortfarande går igenom det?
Kan dock ha fel angående "vågen" vet att det finns sånt på vissa Ådi bilar iaf.